Variabele afschuining op de bek van een wolf

Hallo

Ik heb een buis van Ø46,4x6,3 die gelast moet worden op een Ø168,3x14,2 bij 90°, maar met een inlaatafschuining voor de variabele las van 45 tot 50°.

Hoe teken je het in solidworks om het uit te laten snijden?

Dank u voor uw antwoorden.

sans_titre.png

Hallo

Het is mijn dagelijks brood sa!

Het eenvoudigste is denk ik dat ik je een voorbeeld zal sturen.

chanfrein_gueule_de_loup.sldprt
2 likes

@ Frédéric

een visu zou leuk zijn we hebben niet allemaal dezelfde SW versie

Bedankt

2 likes

Maak je geen zorgen.

Afbeelding bijgevoegd.

Stap 1 De bek van de wolf

Stap 2 projecteer de hiel op het geïntegreerde deel van de buis met behulp van de geprojecteerde curve-functie

Stap 3: schets de afschuining op de 4 windstreken

Stap 4: verbind de hoekpunten van de 4 afschuiningen met een 3D-schets

Stap 5 Maak een gladde materiaalafname met behulp van de 3D-schets, de geprojecteerde curve en de rand van de buis en een van de 4 afschuiningsschetsen.

sans_titre.png
8 likes

Ja inderdaad, het is de juiste walkthrough 

en voor zover ik weet de enige

bravo @+ ;-)

Je bent te sterk!

Hartelijk dank

En als er iemand is die nog een sneller idee heeft, dan ben ik geïnteresseerd!!

1 like

Hallo

@frederic, je voorbeeld is erg goed. Voordat ik het eenvoudiger maak, heb ik een vraag, wat je doet is perfect van een zeer goede kwaliteit, maar het is een afschuining om soldeer te plaatsen, moet je zo schoon zijn ?als het antwoord nee is , dan kun je een afschuining laten functioneren door de afstand aan te passen, afstand in plaats van afstand en hoek  komt het er iets goeds uit, snel maar minder mooi dan jij, je moet de kwaliteit zien die je nodig hebt.

Moge de kracht met je zijn.

chanfrein_.sldprt

Ja, het is een lasafschuining.

Maar bovenal moet ik de afschuining netjes dimensioneren

Inwendig worden de afschuiningen over het algemeen gevarieerd tussen 30° en 60°.

En met je Master OBI WAN-techniek varieert de hoek niet.

Het moet mogelijk zijn om de afschuining op dezelfde manier te variëren als met de variabele filetfunctie.

Vraag van de beginner:

Waarom is deze hoekvariatie zo fundamenteel? Want, zoals OBIWAN zegt, het is alleen voor het lassen.

Hoe wordt het uitgevoerd op de buis?

Afhankelijk van de diameter van de 2 buizen, maakt het variëren van de hoek van de afschuining het mogelijk om een "afschuining" tussen de 2 buizen te hebben die constant kan zijn (als de hoek te gesloten is, kunnen we niet aan de onderkant lassen, als deze te open is, is er veel om de las op te vullen).

En in de werkplaats heb je zijn... naar de molensteen! Maar het plan moet wel kloppen!

2 likes

Ik heb altijd geloofd

het is beter om een dag te vertrekken =  bij de dikte

Je hebt speling nodig tussen de lassen!

Persoonlijk heb ik 2-3 mm soldeerspeling tussen de buizen gedaan

1 like

De speling en vorm van de afschuining zijn afhankelijk van het proces (MIG, TIG, enz.) en of het in auto is (orbitaal lassen, robot,...) of handmatig.