Automatische wisseling van onderdelenmarkering in assemblage (solidworks)

Hallo allemaal

Ik heb een assemblage die bestaat uit een heleboel onafhankelijke onderdelenmappen.

Elk van deze stukken heeft zijn eigen oorsprong.

Ik zou graag een truc, exportformaat of iets anders willen weten, zodat elk van de onderdelen dezelfde oorsprong heeft als de algemene assemblage.

Momenteel maken we voor elk van de onderdelen 3 vlakken die samenvallen met de 3 vlakken van de assemblage. Dit stelt ons in staat om een uitwisseling te hebben met de leverancier, die ons de 3D-elementen levert die we alleen hoeven te vervangen.

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest.

Heel erg bedankt, ik kijk ernaar uit je te lezen.

Goedenavond

Ik zie niet in hoe dit mogelijk zou zijn, omdat de ruimtelijke positie van elke kamer specifiek is.

Je zou een referentie moeten kunnen geven, want het is waarschijnlijk dat niet alle stukken kunnen worden uitgelijnd met het vooraanzicht van bijvoorbeeld de ASM.

Als alle stukken parallel zijn, dan moet het mogelijk zijn.

Maar als ik -voor mij- de souk zie die het is, om de line-ups in grote ASM te maken als iemand een oplossing vindt , ben ik bereid bij te dragen aan de fles champagne die je hem graag wilt aanbieden  ;-)

De enige oplossing die ik bij de eerste lezing zie, zou zijn om het probleem niet over te dragen aan uw leverancier (vooral als het stukken in de schappen zijn, zullen ze u een reis naar het Pantheon aanbieden)  om een veelheid aan plannen in uw ASM te maken, zodat uw leverancier zijn eigen referentie gebruikt en de eerste beperking is op het speciale plan dat in uw ASM is gemaakt, de tweede beperking op een ander element (gaten, randen, bouwlijn, enz.).

Als u degene bent die de onderdelen ontwerpt die door onderaannemers worden vervaardigd - dat is anders - maar ik heb niet de indruk dat we in die situatie zitten?

Je vraag is in ieder geval erg interessant ;-)

Vriendelijke groeten

2 likes

We ontwerpen de projecten zelf, waarna de leverancier ons afgewerkte producten terugstuurt die we gaandeweg valideren. Dus we merken dat we elke dag massa's elementen herpositioneren.

Door bij het begin van de studies en voordat ze naar de leverancier worden gestuurd hetzelfde referentiesysteem voor alle onderdelen te hebben, zouden we een aanzienlijke hoeveelheid tijd kunnen besparen en het risico op positioneringsfouten verminderen.

Iemand?

En als je toevallig met de schematische weergave werkt

montageskelet omdat u zelf de insteekpunten definieert

Het lijkt mij dat dit mogelijk is

Zie deze tutorial als voorbeeld

https://www.youtube.com/watch?v=Owgbt10Cx1g

Online hulp

http://help.solidworks.com/2018/french/SolidWorks/sldworks/c_Assembly_Layout_Sketch.htm

Zie ook de verschillende ontwerpmethoden

https://www.youtube.com/watch?v=OO6pes0O3Wk

@+ ;-)

Hallo

Ik zie niet veel als een oplossing. Selecteer in uw merk een onderdeel, maak een submerk en sla het vervolgens op als een onderdeel. 

Aan de andere kant, wanneer u het genoemde onderdeel opent , zal het in volume zijn, u hoeft alleen maar een functieherkenning uit te voeren en er is een nieuw onderdeel met de oorsprong van de montage.

Het is vooral knutselen...

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Of door al het ontwerp in de assemblage te doen, zodat wanneer de onderdelen worden gemaakt, ze allemaal dezelfde oorsprong hebben (die van de assemblage), maar hun posities niet eens in de ruimte zullen zijn.

1 like

Als u uw onderdeel op assemblageniveau isoleert en u doet een save as/part

Neemt hij niet de oorsprong van de assemblage als de oorsprong van het onderdeel?

1 like