De kleur van een Solidworks-vlak wijzigen

Hallo, ik ben op zoek naar het veranderen van de kleur van een of meer opnamen in een assemblage of een onderdeel, maar ik weet niet meer hoe ik dat moet doen. Heeft u de oplossing?

capture.png

Hallo @Edouard.B,

Het wijzigen van de kleur- en transparantiekenmerken is mogelijk voor alle vlakken van een document, onderdeel of merk: [Extra], [Opties], tabblad [Documenteigenschappen], sectie [Vlakweergave].

Ik ken geen procedure om het op het niveau van elk plan te beheren.
Vriendelijke groeten.

Hallo @m.blt , in mijn eerste bericht staat een foto die verschillende plannen van verschillende kleuren laat zien. Ik deed dit tijdens mijn SWOOD-training, de trainer had ons de truc laten zien om de kleur van elk schot onafhankelijk te veranderen, maar ik herinner me de manipulatie helemaal niet, maar ik weet dat het mogelijk is...

Hallo

Om eerlijk te zijn, nooit "swood" gebruikt, maar het moet specifiek zijn voor een "swoodbox" bestandsmodel (een track om te verkennen). 

Hallo

Nee, het is vanaf het begin goed gedaan op een standaard SolidWorks-onderdeel/assemblagebestand, zelfs voordat het wordt opgeslagen als een sjabloon voor Swood. 

Hallo @Edouard.B ,

Het komt inderdaad uit een standaardbestand in de sectie "swood", ik verwees naar deze fragmenten, 

screenshot_20210610_162044_com.hsv_.freeadblockerbrowser.png
screenshot_20210610_162149_com.hsv_.freeadblockerbrowser.png
screenshot_20210610_162220_com.hsv_.freeadblockerbrowser.png

Hallo @Edouard.B,

Ik heb een twijfel...
In de SolidWorks-API's zijn er geen kleurgerelateerde gegevens in de eigenschappen van een vliegtuig. De enige verwijzing naar deze eigenschappen bestaat op het niveau van het document, onderdeel of merk ("voorkant", "achterkant", kruispunt en transparantie).

Een ander punt: de tweede afbeelding voorgesteld door @Lynk  toont 5 plannen gebouwd en één plan in aanbouw.
De vlakken aan de "Frontale" kant zijn groen, die aan de "Rear" kant zijn rood.
Is kleur niet gewoon gerelateerd aan de oriëntatie van het normale ten opzichte van het vlak, gericht op de gebruiker of het tegenovergestelde?

De enige vraag is dat op de eerste afbeelding van @Edouard.B. de teksten en contouren van de vliegtuigen "van voren gezien" blauw zijn. Is dit te wijten aan een oudere versie van SW, of is er eigenlijk een truc om de kleur van de opnamen te beheren? De vraag blijft onbeantwoord.

Hoi allemaal

Ik gebruik al een paar jaar SwoodCam en SwoodNesting. Met deze 2 API's geïntegreerd in SW voegt Eficad (de ontwikkelaar/distributeur) grafische functies toe in SW die alleen zichtbaar zijn als de API actief is.

Bij nesten worden bijvoorbeeld de in een plaat geneste onderdelen weergegeven in een SW-assemblage en wordt de plaat (of blanco) die wordt gebruikt om de bewerking uit te voeren, weergegeven door een lichtgeel "blok" (kleur onmogelijk te veranderen omdat deze hard is in de PLC). Het zal me dus niet verbazen als ik plankleuren zie in sjablonen van Swood om gemakkelijk een SwoodBox te maken (oriëntatie in ruimte en oriëntatie van de subwoofer).

Op PC een screenshot van een nesting met CP stukken in een plaat van 1,53x3,1m.

2021-06-11_17_03_16-window.jpg