Formaatwijziging onmogelijk

Hallo

Een klant, die CP zal gaan heten, stuurde me zijn modellen en basemaps.

Onder SW15, wanneer ik een plan maak (nieuw document, plan) en vervolgens probeer het formaat te wijzigen (klik op must/properties/browse), herkent de software de basiskaarten niet (bericht: "De basiskaart kan niet worden gevonden").

Ik heb geprobeerd de basiskaarten opnieuw op te slaan vanuit het sjabloon, het verandert niets.

Als ik de tekening begin met het sjabloon van een andere klant, werkt het totdat ik de basiskaart van die CP-klant invoeg en vanaf dat moment kan ik niet meer wijzigen welke basiskaart wordt aangeroepen (of het nu deze klant is of een andere).

Heb je aanknopingspunten?

Hallo, bent u zeker van het formaat van de basiskaarten???

Cdt

Ik denk, hoe kunnen we dit verifiëren?

- Zoals ik al zei, heb ik geprobeerd de basiskaarten opnieuw op te slaan vanuit het sjabloon (drwdot)
- een ervaring die ik ook heb gedaan:
Ik begin met een formaat dat werkt, ik voeg een achtergrondkaart van mijn klant in, het werkt, ik probeer opnieuw te veranderen, het werkt niet meer

Hallo Stef

Kijk in de algemene instellingen waar je (drwdot) zich bevindt, terwijl deze voor je klant standaard is opgenomen in het bijgevoegde sjabloon.

Doe een zoekopdracht met je verkenner van al je (drwdot) op je of al je DD's, want SW ging niet zo goed om met up-grade tot 2015 en als je op een gegeven moment meerdere SW-versies op dezelfde post had, eindigt het altijd op elkaars tenen.

Kijk waar hij je (drwdot) opslaat en je weet waar het PB is.

Als ik van versie wissel maak ik altijd een back-up (SWsettings), dat is veiliger. :-)

Vriendelijke groeten

1 like

Ok, elke keer dat je de achtergrond plaatst, verandert het toegangspad, dus als je de achtergrond opnieuw wilt wijzigen, normaal gesproken kan het de anderen niet vinden, je moet teruggaan en ze zoeken. probeer het idee van @Zozo te zien, ik denk dat je daarna al wat meer zult weten

Vriendelijke groeten

G.

Sorry jongens, het is geen padprobleem, het vindt het bestand goed, maar als ik valideer, wil het het niet laden.
Wat mij drijft, is dat het specifiek is voor deze klant.

Wanneer je een basiskaart herlaadt of wijzigt, ga ik altijd zo te werk, en geen zorgen (de beroemde 2-stappenmethode ): 

Klik met de rechtermuisknop op / Bladeigenschap

Ik selecteer de basiskaart in de lijst (zelfs als de grootte hetzelfde is als het PRT-bestand, je moet het in de lijst selecteren) en vervolgens OK

Klik met de rechtermuisknop op / Bladeigenschap

klik op de knop "Herladen" en beantwoord vervolgens de vragen (blokkeren, gewijzigde elementen verwijderen, enz...)

Ik neem aan dat je het bestand niet kunt geven om te testen?

Omdat je dan kunt zien of het al uit je huis komt.

Ik heb verschillende machines geprobeerd, maar het is een idee om het op een buitenmachine te proberen.
Ik probeer ze te anonimiseren.

Uit uw woorden weet u al dat het uw klant kan zijn die een fout heeft vastgelegd met zijn bestand...

Vraag hem indien mogelijk om een andere versie! Kijk of zijn bestand niet beschadigd is!

Cdt

Inderdaad, maar het is niet zo eenvoudig om de bestanden te krijgen. En ik zou graag willen weten waarom.

Ik heb een anonieme versie gemaakt van de drwdot en slddrt. het OUDE bestand is het bestand dat eerder is gebruikt (en dat nog steeds goed werkt). Ik heb alleen het A3-formaat, maar ik heb de hele serie (A4 tot A0)...

pb_fond_de_plan.zip

Sorry, maar ik heb de test gedaan door de nieuwe bestanden in mijn downloadmap te laten staan en het werkte... Ik was in staat om de achtergrond te veranderen, te veranderen, te veranderen zonder enig probleem...

Het bestand is aangeleverd, we weten niet wat er vastzit. We zullen zien of het probleem zich in het volgende geval opnieuw voordoet.

Er is een 2-stappenmethode om een basiskaart opnieuw te laden, die elke keer werkt...

(Ik had het al uitgelegd in andere onderwerpen)

Misschien zou het in dat geval van toepassing zijn