Naamsverandering en herhaling

Hallo

Ik moet de namen van de kamers regelmatig veranderen. Geen problemen met de bediening. Aan de andere kant merkte ik dat de software de naam van bestanden die zijn gemaakt door symmetrie en herhaling van welke aard dan ook, niet veranderde . Ik eindig met nomenclaturen met oude namen. 

Wat ik heb geprobeerd:

Open de herhaalfunctie en valideer deze opnieuw --> overbodig

Verwijder de herhaalfunctie en maak het opnieuw --> het werkt, maar het is tijdverspilling.

Heb je betere? Een optie om te valideren?

Julian

Gebruikt u 'inpakken en gaan' voor uw kopieën??

Want logischerwijs kun je met deze tool alle bestanden hernoemen (dus ook je symmetrische delen).

Ik ben er echter niet 100% zeker van dat het hernoemde symmetrische onderdeel verwijst naar uw nieuwe onderdeel/assemblage (en dat is vervelend)

Mijn probleem is dat het de configuraties niet hernoemt...

1 like

Hallo

Dit is geen pack and go-instelling.

Ik ben bezig met een assemblage en ik moet naamswijzigingen aanbrengen.

Julian

Zo kun je een pack & go maken van het onderdeel/assemblage dat hernoemd moet worden. Dan vervang je in je assemblage je oude onderdeel door het nieuwe -> SW zal de herhalingen / symmetrieën die in je assemblage zitten bijwerken

Als je dapper bent, kun je zelfs al je kopieën in één pakket maken en doorgaan met je hoofdassemblage (je hernoemt verschillende onderdelen/assemblages met verschillende namen).

Let op: je kunt een package & go van een assembly maken zonder de genoemde assembly te kopiëren: er zijn checkboxen voor alle bestanden zodat je heel precies kunt kopiëren/hernoemen wat je wilt

Of gebruik zelfs "Rename" waarmee u de links met uw assembly kunt behouden.

Bedankt voor je voorstellen, helaas is het niet wat ik zoek. Een pak en ga als je drie stukken erachteraan hebt lopen is prima. Ik heb een project van meer dan 100 stuks. Het is te duur om elke keer dat ik een andere naam maak en weg te gaan.

Aan de andere kant heb ik maar één ding ontdekt. 

Op de meest recente versie van de software in een andere doos heb ik net een test gedaan en de hernoeming van een deel dat wordt gebruikt in een symmetrie en andere herhaling leidt tot de wijziging van de naam in de symmetrieën na een vraag van de software.

Het werkt niet op mijn werk, dat is op de sp 1 2020.

Dus ik vraag me af of het een simpele kwestie is van een versie met een patch gedurende het jaar of een software-aanpassing?

Bedankt

Nog een ontdekking die zegt dat deel plan zegt ... en natuurlijk als ik een naam van de stukken verander, zitten de tekeningen in de kool... Ik vond een oplossing die niet al te ingewikkeld was. Na de naamswijziging sla ik het onderdeel op, dan open ik de tekening die overeenkomt met de oude naam en sla ik op zoals bij de nieuwe naam. De link is er weer. Als je sneller hebt, ben ik geïnteresseerd.

1 like

Er moet een bug in uw versie zitten, want ik heb dit gedrag nooit opgemerkt.

Voor de link met de tekening: te doen voordat u het onderdeel hernoemt, opent u de hoofdassemblage, hernoemt u het drw-bestand met Windows, opent u het, hernoemt u het onderdeel (door op te slaan als), slaat u de drw en de asm op.

Ik heb de "integratie" van Solidworks Explorer met Windows nog niet getest. Maar met Soidworks Explorer kun je een onderdeel hernoemen en de links laten volgen (en het kan sneller zijn dan de vorige methode als er niet te veel bestanden in de werkmap staan). Logischerwijs zou het met de nieuwe versie in de buurt moeten komen.