Wijziging van het onderdeelnummer in stuklijst en ballon

Hoi allemaal

Ik heb een klein probleempje met mijn " BOM/bubbles " onderdeelnummers .
Kunt u mij uitleggen wat als ik een nieuw onderdeelnummer opnieuw wil toewijzen en het is gekoppeld aan de stuklijst en ballon?
Ik ben sinds gisteren op zoek, maar ik begrijp de manipulatie niet.
In de tussentijd wens ik je een prettig weekend.

Jean-Artemis

Hallo jeanartenis,

Tijdens uw MEP voegt u een nomenclatuur in door vanaf de voorkant op de gewenste weergave te klikken. En klik ook met de rechtermuisknop op een weergave en link naar de nomenclatuur.
Ik maak een screenshot voor je zodra mijn pc beschikbaar is.
Zie ook dit=>2021 SolidWorks – Bubbels Overzicht

En this=>Hoe maak je een link tussen bestaande ballonnen en BOM - SolidWorks - #4 by A_R

@+.
AR.

Hallo
Bedankt voor het antwoorden.
Ik denk dat ik het basisprincipe ken en dat ik het net zo doe als jij.
Mijn probleem is wanneer ik begin met het veranderen van de ballonnen of de gidsen en aanduidingen van mijn nomenclatuur.
Ik denk dat ik iets mis, vandaar mijn vraag: Kan ik een nieuw nummer aan mijn nomenclatuur toekennen?
Ik heb niet altijd een link tussen een getal (bubbel) en het getal (nomenclatuur).
Het lijkt mij ook dat wanneer een nieuw onderdeel wordt aangemaakt, er een onderdeelnummer wordt toegekend. Kan het worden gewijzigd?

Nogmaals bedankt.
Aangename dag

Jean-Artemis

Hallo

Als ik het goed begrijp, wilt u de nummering van uw stuklijst aanpassen... Rechtvaardig?
In dit geval verwijs ik u naar het gebruik van componentreferenties:
Component Referenties - 2022 - SOLIDWORKS Help

Gebruik de SOLIDWORKS-componentreferentie om componenten te labelen

3 likes

Hallo jeanartemis,
Oké, het is beter om de ballon niet handmatig aan te passen, omdat hij zijn banden met de nomenclatuur verliest.
Wat betreft het maken van een stuklijst met een nieuw coördinatensysteem, het is niet in mijn vakgebied... Omdat ik dat niet hoefde te doen.
… Wordt vervolgd, veel succes.
@+.
AR.

Hallo en nogmaals bedankt voor je antwoorden.

Op basis van de antwoorden van A_R en Silver_Surfer veranderde ik het " artikelnummer " in " componentreferentie " voor elke ballon, en alles werd weer normaal.
Ik gebruik Solidworks sinds 1999 en het is nu pas dat ik me dit realiseer (dankzij jou).
We leren de hele tijd. (Ik ben 63 jaar oud...)

Bedankt.
Jean-Artemis

2 likes