Hallo
Hoe verander je de leidingspecificatie van een volledige of gedeeltelijke route?
Hallo
Hoe verander je de leidingspecificatie van een volledige of gedeeltelijke route?
Hallo;
Je zult waarschijnlijk vinden wat je zoekt bij " Javelin ", ze hebben veel tutorials:
of bij " Goengineer ":
Hallo @Rem51
Ik heb deze module een paar jaar gebruikt, als ik je kan helpen moet je me meer vertellen over je behoeften.
Bedankt
Hallo
@FRED78 bedankt voor je hulp.
Ik zou bijvoorbeeld graag een pijp of een deel van een pijp in staal kunnen traceren en een ander in roestvrij staal, of een verandering van PN kunnen beheren.
Maar ik denk dat ik fouten in mijn database heb.
Want hier zijn enkele van de problemen:
Dan maakt hij bij sommige ellebogen die onmogelijk zijn om een echte elleboog te maken voor mij een buis met de aangrenzende elementen.
![]()
Hallo @Rems51
Normaal gesproken heb je een SolidWorks-bibliotheek, net zoals bij plaatmetaalgereedschap dat je maakt of bestaat.
In het geval van leidingen en routering zijn er vooraf gedefinieerde onderdelen. Naast ellebogen en T's of weldo, enzovoort...
Eigenschappen en parameters zijn ingevuld als een deel van de familie in de kamer. @Maclane raadde je aan de links naar de SolidWorks-routering te lezen, wat ik je ook aanraad te doen.
Zoals ik je heb uitgelegd, de bibliotheek (zie hieronder)
Pijpfolder
In de kamer heb je de onderdeelfamilie die, naast de afmetingen van de pijp, de aangepaste eigenschappen van de configuratie bepaalt

Je kunt de eigenschappen zien in de kop van de kolommen
Zoals je je kunt voorstellen in geel voor persoonlijke eigenschappen (waarde die je krijgt in je nomenclatuur, in blauw de afmetingen van je 3D
Je ziet dat het in inches zit. Ik denk niet dat het moeilijk is om deze units te vervangen. Maar wees voorzichtig, je moet vierkant
zijn, de accessoires zijn te verbinden via de afmetingen die je invoert, niets onoverkomelijks
Ik neem aan dat jouw bedrijf dit heeft opgezet – je hebt vast wel referenties over dit onderwerp? Je moet voorzichtig zijn, als je de methode van het aanpassen van onderdelen niet respecteert, kan het grillig zijn, het is SolidWorks
.
Als ik wat tijd heb gedurende de dag, probeer ik er gedetailleerder naar te kijken
Tot nu toe ben ik het met je eens en volg ik je.
Aan mijn kant is het aan mij om alles in te stellen, configuratie, bibliotheek, database, routering... Dus niet altijd makkelijk.
Bijvoorbeeld, op dezelfde pijp heb ik maar één echte elleboog terwijl ik er twee zou moeten hebben (de tweede elleboog is een buiging), waarom??? mysterie.
Ik raad je aan een trainingscursus te volgen, want het is niet ingewikkeld, maar het is wel tijdrovend en als je fouten maakt is het heel ingewikkeld om de naald in de laars te vinden.
Je moet aangepaste bibliotheken maken die aansluiten bij jouw standaarden in room family mode.
Plak de standaardtabellen in de familie van je kamer om naar bestaande referenties te wijzen die je niet hoeft in te vullen of te corrigeren. We hadden het zo gedaan (nou ja, ik niet), maar ik had wel de methode kunnen zien die ik praktisch vond.
De toolbox kan ook helpen bij de implementatie van leidingbibliotheken of andere elektronica, wat kan helpen om de noodzakelijke eigenschappen te begrijpen