Verander van de optie "hybride ontwerp" naar "normaal ontwerp"

Hallo

Onlangs heb ik besloten om over te stappen op normaal ontwerp in CATIA.

Aan de andere kant zijn alle lichamen van de onderdelen van de assemblages die ik in het verleden had gemaakt, geel geworden. Dat is hoe CATIA de creatiemodus chgt laat zien.

Kan het, naast dit visuele detail, problemen opleveren als ik alle onderdelen hergebruik die ik had gemaakt voordat ik deze "hybride" optie veranderde in "normaal"?

Met andere woorden, ik hoop dat deze verandering me niet te veel zal storen om alle modellen die ik voor dit hoofdstuk had gemaakt opnieuw te gebruiken.

Bij voorbaat dank voor uw advies

Hallo

Ter herinnering, de identificatie van de ontwerpmodus van de normale hybride carrosserieën.

Er is geen PB om met hybride en niet-hybride onderdelen in een assemblage te werken.

Ik raad niet aan om Hybrid en normale modus in dezelfde CATPart te mengen.

Onderdeel ontworpen in hybride modus: Zelfs  als je het ontwerp in de normale modus in een hybride body kunt wijzigen of voortzetten, raad ik niet aan om hybride en normale modus in dezelfde body te mengen.

Het verdient de voorkeur om de hybride modus te activeren om een hybride carrosserie te wijzigen (wees voorzichtig, de optie blijft actief, vergeet niet om deze te deselecteren voordat u een normaal onderdeel maakt of wijzigt).

2 likes

Dank je wel Franck voor je antwoord. Ze verduidelijkt nog steeds punten die voor mij onduidelijk waren.

Tot gauw