Hallo
Ik ben op zoek naar een liefdadige ziel om me te helpen een programma te maken om de configuraties in de tekening te veranderen. Laat het me uitleggen.
Ik heb een kamer met meerdere configuraties, ik moet voor elke configuratie een plan maken (dus voor elke configuratie een ander blad). Ik heb al een macro om de bladen te kopiëren/plakken, en een macro om de bladen te hernoemen (dezelfde naam als de naam van de configuraties). Nu ben ik op zoek naar een code om door elk blad te gaan en de referentieconfiguratie van de tekening te wijzigen volgens de naam van mijn blad of rechtstreeks volgens de naam van mijn configuratie.
Ik heb een macro gevonden op de codestapel, maar het doet alles (kopiëren/plakken, hernoemen en wijzigen van de configuratie), ik heb geprobeerd het te wijzigen zodat het alleen de configuratie verandert. Het werkt dus, maar alleen op het laatste vel. Ik kan niet krullend worden op de bladeren. Daarnaast wil ik dat de 3 stappen onafhankelijk zijn, vandaar mijn probleem.
Iemand een idee?
Codestack-macro:
Het einde van de code bewerken:
Sub CopySheet(tekenen als SldWorks.DrawingDoc, blad als SldWorks.sheet, SheetName als tekenreeks)
Dim swNewSheet als SldWorks.sheet
Stel swNewSheet in = draw.sheet(draw. GetSheetNames()(gelijkspel. GetSheetCount() - 1))
Dim vViews als variant
vViews = swNewSheet.GetViews
Stel swDraw = swApp.ActiveDoc in
Dim vSheetNames als variant
vSheetNames = swDraw.GetSheetNames
Dim i als geheel getal
Zon j Als geheel getal
Voor j = 0 TB UBound(vSheetNames)
Voor i = 0 TB UBound(vViews)
Dim swView als SldWorks.Bekijk
Stel swView = vViews(i) in
swView.ReferencedConfiguration = Bladnaam