Mijn SolidWorks-documenten kunnen aan verschillende categorieën zijn gekoppeld, afhankelijk van waar ze in de PDM-kluis zijn gedeponeerd en daarom reageren op verschillende workflows . Voorbeeld: bibliotheek, producten, modellen, enz.
Ik weet dat het sinds de 2017-versie van PDM mogelijk is om de categorie van een document heel gemakkelijk te wijzigen door simpelweg met de rechtermuisknop te klikken.
Maar hoe doe je dat in een eerdere versie van PDM (2016)? Ik kan geen simpele oplossing vinden.
Ik zou niet willen dat ik de documenten uit de kluis moet halen en ze opnieuw naar de juiste plaats moet importeren om ze terug naar de juiste categorie te krijgen, omdat ik bang ben om alle externe verwijzingen met de bovenliggende assemblages te verbreken.
Heeft iemand al de kans gehad om deze manipulatie uit te voeren?
We zijn in 2016 en ik weet dat voor ons, je moet ingelogd zijn als beheerder dat het bestand wordt gearchiveerd (edit: het hoeft niet te worden goedgekeurd) en door er met de rechtermuisknop op te klikken, in verander de staat kunt u het betreffende bestand naar een andere workflow sturen.
Zelfs als de twee verwant zijn, is de vraag die wordt gesteld om een bestand te categoriseren.
Zoals het er nu uitziet, is het dus onmogelijk om de categorie te wijzigen. Stream bewerken is mogelijk, maar het bestand heeft altijd dezelfde categorie als de categorie die is toegewezen aan de oorsprong van het bestand.
Het is namelijk mogelijk om een document naar een andere Workflow te sturen via een overgang van de ene WorkFlow naar de andere. Ik maak al gebruik van deze mogelijkheid in mijn WorkFlows. Maar de categorie blijft hetzelfde, de oorspronkelijke categorie van het bestand.
@olivier42 heb ik al geëxperimenteerd met de oplossing om het bestand buiten de kluis te kopiëren, het "recalcitrante" bestand te verwijderen en het bestand weer in de kluis te importeren. Hij pakt de nieuwe categorie goed op. Maar inderdaad, de verwijzingen in de bovenliggende assemblages waar het wordt gebruikt, zijn verbroken. En aangezien ik tientallen assemblages betrokken heb, was ik op zoek naar een meer "gecontroleerde" oplossing.
Wat de titel van uw eerste vraag betreft, lijkt het mij dat u er zeker beter aan zou hebben gedaan om categorieën door te nemen die meer problemen voor u veroorzaken dan dat ze u een oplossing bieden.
We gebruiken geen categorieën, hoewel we verschillende WF's hebben, afhankelijk van het type onderdeel (bibliotheek, enz.).
We hebben er dus geen probleem mee om delen van het ene WF naar het andere over te zetten via links die voor dit doel zijn voorzien (eventueel met rechten om te voorkomen dat de gemiddelde gebruiker de souk in de database plaatst).
De veiligste categorisering is waarschijnlijk om beperkt te blijven tot de bestandsextensie (waarmee u bijvoorbeeld verschillende WF's voor .xls- en .slddrw-bestanden kunt beheren). Als de categorisatie wordt gedaan met de directory, kan het ingewikkeld zijn vanwege een registratiefout.
Ik kom terug op de vraag over de wijziging van de categorie van een bestand in PDM.
Blijkbaar is deze functie mogelijk vanaf de 2017-versie van PDM. Ik kan niet testen omdat ik nog in de 2016-versie zit...
Heeft iemand het ooit meegemaakt?
Ik wilde weten of het nodig is om een beheerder te zijn, d.w.z. ingelogd met het Admin-account (dat alle rechten heeft) om deze bewerking uit te voeren, of dat het mogelijk is om de rechten in te stellen op een gemiddelde gebruiker (of een groep) zodat hij het kan doen.
Ik wilde ook weten of de categoriewijziging kan worden gedaan via een actie die is gekoppeld aan een workflowovergang.
Ik stel niet helemaal dezelfde vraag. Ik zou graag meer informatie willen hebben over wat er mogelijk is vanaf de versies van 2017 en 2018, omdat ik het nog niet kan testen omdat ik nog onder 2016 ben. Over een paar maanden staat de overgang naar 2018 voor ons gepland...
Maar in de tussentijd ben ik me ermee aan het verdiepen, want ik ben bezig met het opzetten van veel dingen in ons PDM en ik wil graag zeker weten wat haalbaar is of niet, om niet in te gaan op veranderingen die later onmogelijk te realiseren zijn.
Mijn laatste vraag over dit onderwerp ging over de mogelijkheid in versie 2017 of 2018 om de categorie van een document te wijzigen via een workflow-overgangsactie, en niet alleen door het bewerkingsmenu of het contextmenu (rechterknop) te doorlopen zoals het kort wordt beschreven in de help.
Het was niet erg expliciet. Dus ik zit in de testfase voor de migratie, dus ik zal de 2018 binnenkort visueel hebben, zodat ik op dat moment een terugkeer kon maken, maar naar mijn mening, zoals beschreven, blijft het een beheerdersactie bij het klikken met de rechtermuisknop.