Ik heb net een statische simulatie opgezet, alles gaat goed. Ik wil graag het rapport exporteren dat erbij hoort, behalve dat ik geen woord heb, alleen openoffice.
Ik heb solidworks Prenium 2018
Weet u of het mogelijk is om de standaardsoftware te wijzigen?
Net als max59 denk ik dat het niet mogelijk is, Solidworks is inderdaad "getrouwd" met Excel en Word en werkt niet met OpenOffice, LibreOffice of Office Starter zoals al aangekondigd op de post https://www.lynkoa.com/questions/probleme-entre-excel-et-solidworks, de vraag ging over SW 2013 maar voor zover ik weet, is er op dit punt geen evolutie geweest.
Normaal gesproken zijn woordbestanden leesbaar met open office als ik me niet vergis.
Wat u moet weten, is dat solidworks het rapportbestand genereert zonder dat u zelf uw toevlucht hoeft te nemen tot Word. Handig als je geen Word croc$oft hebt
De truc (om te controleren met de bijlage in het volgende bericht) is dat als je niet vraagt in de opties om het document te zien, het het document in woordformaat in de gekozen map zet. (zonder Word te openen).
Probeer het eens en houd ons op de hoogte met het bestand dat ik voor je heb gegenereerd (je vindt het rapportbestand in het volgende bericht)
@Zozo_mp, Solidworks genereert het rapport met behulp van Word, maar in onzichtbare modus. Dit kan eenvoudig worden gezien door te kijken naar wat er gebeurt in de Windows-processen tijdens het genereren van het rapport (en dit zelfs door de optie om het rapport na publicatie weer te geven uit te vinken), het Winword-proces wordt gestart aan het begin van het genereren van het rapport en vervolgens gestopt aan het einde ervan:
In feite heeft D.Roger gelijk. SW gebruikt de API's van Microsoft om zijn rapporten te genereren. Als bewijs vermeldt de foutmelding de instantiatie van Word en bevestigt dat Word moet worden geïnstalleerd.
Kortom, het is onmogelijk om iets anders dan Word te gebruiken, omdat SW de applicatie via zijn API's aanstuurt om de rapporten te maken.
Er zijn verschillende back-upopties. Het is zeer waarschijnlijk dat dit niet zal werken om het bestand te genereren (aangezien Word-viewer waarschijnlijk slechts een viewer is ): maar het is de moeite waard om te proberen voor AbiWord en misschien WPS.
Aan de andere kant moet je misschien iets in SW aangeven, want ik heb het nog nooit geprobeerd.