Ik zou graag in staat zijn om het model voor aangepaste eigenschappen te wijzigen op een hele batch onderdelen van een map (bewerking die ik stuk voor stuk moet doen.. zie bijlage)
Ik heb gezocht aan de kant van Mycad-tools en aan de macrokant, maar ik kon niets vinden dat aan mijn verzoek voldeed.
Vervangt dit nieuwe aangepaste eigenschapsmodel het vorige model voor al uw bestanden?
Als dat zo is, dan noem je je nieuwe PP-sjabloon precies zoals de vorige en verwijder je de oude. Op deze manier verwijzen uw bestanden naar een bestand met dezelfde naam, maar dat is gewijzigd.
Als het nu nog steeds nodig is om je oude PP-sjabloon te gebruiken, dan ben ik bang dat je je bestanden een voor een moet typen.
Het antwoord van Tictic voldoet precies aan mijn behoeften, maar ik moet beide eigenschapsmodellen behouden, ik zal moeten wennen aan het idee om de bestanden 1 voor 1 aan te passen.
Het hernoemen van het sjabloon was de eenvoudige oplossing, maar werkt in mijn geval niet, omdat ik de bestanden voor de sjabloonwijziging intact moet kunnen houden.
Ik heb de CopyOption geprobeerd, hetzelfde, het kopieert de eigenschappen, maar niet de sjabloon.
Maak sjablonen (of formulieren), verander het in een kamer, ik doe het al handmatig, en het werkt heel goed, Wijzig eigenschappen ook met BatchProperties. Maar als de batcheigenschappen voorbij zijn, moet ik nog steeds alle modellen veranderen, en daar moet ik ze een voor een behandelen.
het idee is dat ik mappen heb met honderden 3D-bestanden, en ik zou graag willen weten hoe ik de sjabloon (formulier, die al is gemaakt) in een hele map kan wijzigen.
Ik heb met integratie gekeken, ik zie niet hoe ik het model kan veranderen.
@CharlyBoy: Zelfs als er veel onderdelen en samenstellingen zijn voltooid voordat u de myCADtools aanschaft, kunt u heel gemakkelijk overschakelen naar smartproperties, dit voorkomt dat u "massale" manipulaties hoeft uit te voeren om de nieuwe SolidWorks-eigenschapsvormen op oude onderdelen te integreren.