Hallo
Ik ben op zoek naar een manier om de weergave-instellingen van de functiebeheerder (beschrijving weergeven, weergavestatus verbergen) te wijzigen op alle bestanden in mijn EPDM-database.
Ik denk dat je een macro / een script moet doorlopen, maar ik weet niet waar ik moet beginnen. De stappen die ik op een rijtje heb gezet:
- Richt u op een map met de bestanden die moeten worden gewijzigd (met de bijbehorende submappen)
- pak het bestand uit
- Wijzig de instellingen van Feature Manager
- Archiveer het bestand (met een melding bij het archiveren)
- Ga naar het volgende bestand
-enz...
Heeft iemand enig idee welke tool te gebruiken? MyCADTools? MyPDMTools? Macro VBA? Ik ben geen VBA-expert, maar ik denk dat ik een bestaand script kan wijzigen met het document bij de hand.
Met de pdmtools-tools van Mycadservice heb je zeker een manier om dit allemaal in batches te doen. Omdat ik geen PDM heb, kan ik je niet adviseren over welke, maar door naar de hulpmiddelen te kijken, vind je wat je zoekt. Of anders maak je een vinkje aan bij het meldpunt en kunnen zij je begeleiden.
Edit: met Pdmtools moet je vinden wat je zoekt:
https://content.lynkoa.com/mypdmtools
Bedankt voor je feedback, ik kon geen MyPDMTools-tool vinden om dit te doen. Ik neigde meer naar de BatchProperties-tool van de MyCADTools-suite (waarmee je ook de SW-eigenschappen van bestanden in een PDM-kluis kunt wijzigen), maar het staat je niet toe om de Feature Manager te wijzigen.
Ik moet nog een ticket aanmaken!
Hallo, FYI Visiativ vertelde me dat je met de MyCADTools "CopyOptions"-tool opties van het ene bestand naar het andere kunt kopiëren, inclusief FeatureManager-opties.
Ik heb het nog niet getest omdat ik er eerst voor moet zorgen dat de andere opties die gekopieerd gaan worden me geen problemen geven :) .
Ter info, Visiatv-ondersteuning vertelde me dat de CopyOptions-tool van de MyCADTools-suite je in staat stelt om opties van het ene bestand naar het andere te kopiëren, inclusief de weergave van de FeatureManager.
Ik heb het nog niet getest omdat ik er eerst voor moet zorgen dat de andere gekopieerde opties me geen problemen geven:)
Ter info, Visiatv-ondersteuning vertelde me dat de CopyOptions-tool van de MyCADTools-suite je in staat stelt om opties van het ene bestand naar het andere te kopiëren, inclusief de weergave van de FeatureManager.
Ik heb het nog niet getest omdat ik er eerst voor moet zorgen dat de andere gekopieerde opties me geen problemen geven:)