Als sommige onderdelen dezelfde afmetingen hebben, maak ik een kopie van de montage, ik hernoem het, dan maak ik een kopie van de tekening en ga ik naar Solidworks explorer om de referentie te wijzigen, zodat mijn tekeningen automatisch worden bijgewerkt volgens de wijzigingen.
Als klant van Axemble wilde ik weten of er in alle tools die we tot onze beschikking hadden er een was waarmee we hetzelfde konden doen, Solidworks Explorer is erg onstabiel.
Als klant van Axemble weet u dat er een reeks tools (myCADtools) is waarvan u met het hulpprogramma ProjectManager kunt doen wat u wilt. Ik nodig je uit om de installatie (30 dagen gratis gebruik) te downloaden, evenals de presentatie van alle hulpprogramma's.
Van wat ik lees, werk je op een nogal vergelijkbare manier als de onze: duplicatie van een stuk of een soortgelijk geval.
We gebruiken de Axemble "Project Manager" tool om onze assemblages te dupliceren met de bijbehorende tekeningen. Dit stelt ons in staat om zowel hernoemingen, wijzigingen in planverwijzingen als het verplaatsen van bestanden en submappen naar onze nieuwe map te beheren.
Dit alles veel sneller dan met Solidworks Explorer.
Ik ben niet erg bekend met de opties in Axemble-contracten, dus ik weet niet of je er toegang toe hebt.
Er is een "meer barbaarse" oplossing, maar wel een die werkt.
Gebruik het alleen als u slechts een paar onderdelen en/of samenstellingen hebt om te dupliceren en te hernoemen.
In het geval van een kamer en de tekening ervan:
Open het onderdeel en de tekening van SolidWorks
Maak de tekening "opslaan als" door deze te hernoemen
Terwijl u de tekening open houdt in SolidWorks , maakt u een "opslaan als" van het onderdeel
Ga terug naar de tekening en "Bewaar" alles.
In het geval van samenstellingen en subsamenstellingen:
Open de assemblage op het hoogste niveau, voer vervolgens een "Opslaan als" uit en wijzig de naam
Open de subassemblage(s) van niveau 1 en doe hetzelfde (d.w.z.: een "Opslaan als" en hernoemen) terwijl u de assemblage op een hoger niveau open houdt.
Zodra de subassemblages zijn hernoemd, gaat u terug naar de assemblage op het hoogste niveau en drukt u op "Opslaan".
U kunt dezelfde methode gebruiken als u een onderdeel hebt dat u wilt hernoemen in een van de subassemblages die u zojuist hebt hernoemd.
Zoals gezegd in de eerste regel van mijn bericht, is het "technisch" is "barbaars", is het alleen van toepassing op een paar wijzigingen en niet op massale hernoeming, en het vereist kalmte om geen fouten te maken.