De eenheden van een tekening wijzigen (beginnersfout)

Hallo allemaal,

Ik maakte een tekening met metrische eenheden en toen ik mijn onderdeel in een set wilde integreren, ontdekte ik dat de tekening mm als eenheid had, terwijl ik in cm had moeten zijn... Het is stom hè. Kunnen we de eenheden van de tekening wijzigen zonder alles opnieuw te doen (factor 10 te introduceren ter hoogte van de ribben), is er een macro alstublieft, ik heb deze niet gevonden op het forum (slw 2014)

Dank u voor uw verlichting

Vriendelijke groeten

Hallo

Ik voeg een pdf-bestand toe, ik heb alles in foto's uitgelegd

Ik hoop dat het zal helpen en dat het niet te veel is veranderd ten opzichte van de versie van 2014

Goedemiddag

changement_d_unite_de_mesure.pdf
3 likes

Hallo Centor,

Bedankt voor je antwoord, maar ik weet hoe ik dit moet doen en als ik dit  daarna doe, moet ik alle ribben nemen om ze met 10 te vermenigvuldigen (want in feite, toen ik een maat van 100 (mm) had, wilde ik in feite 100 cm en dus door deze verandering van eenheid te maken, gaat de 100 mm naar 10 cm, maar ik zou graag 100 cm willen, daarom heb ik Dacht aan een macro. Begrijp je mijn probleem?

In ieder geval bedankt voor je antwoord en ik denk dat ik gedwongen zal zijn om al mijn ribben terug te nemen

Vriendelijke groeten

Hallo weer,

Ik heb zelfs een oplossing gevonden die misschien niet de beste is, maar die werkt zonder al te veel wijzigingen aan te brengen.

1) Ik heb een artikelfamiliebestand gemaakt door alle afmetingen te selecteren

2) Ik heb de afmetingen met een factor 10 vermenigvuldigd in de Excel-tabel (en ik haastte me een beetje omdat ik hoeken had die niet zouden moeten bewegen...)

3) reconstructie van mijn tekening en hervatting van de hoeken die ik had gewijzigd (3 waarden) om een tekening op schaal te vinden die ik wilde.

4) verwijdering van het deelfamiliebestand dat voor mij niet langer nuttig is.

Dat is een beginnersfout gecorrigeerd tegen lagere kosten!

Hartelijk dank aan u allen

2 likes

Hallo

U kunt de schaalfunctie  gebruiken om de schaal van de kamer te wijzigen...

3 likes

Hallo AC COBRA,

Bedankt voor deze feedback die ik net heb geprobeerd, maar het past niet bij mij omdat de schaalfunctie de grootte van de tekening verandert, maar niet ingrijpt aan de zijkanten van de tekening, maar ik heb de verkeerde eenheid gemaakt en daarom wil ik de afmetingen van de tekening vermenigvuldigen met 10 (factor tussen mm en cm). Inderdaad, in de overtuiging dat ik in de eenheid van cm was, voerde ik de waarden in correspondentie in, maar omdat ik in werkelijkheid in mm was, waren mijn ribben 10 keer kleiner dan ik nodig had.

Bedankt echter dat je me kennis hebt laten maken met deze functie die ik niet kende

Vriendelijke groeten

Hallo

Ik begrijp niet waarom de ladderfunctie niet aan uw behoeften voldeed?

2 likes

Nou, als je een schaalfactor van 10 toepast; Als je je ribben in mm verandert, volgen ze in cm....

2 likes

@midou.24

Geen beginnersfout, want oefening maakt je sterk in vloeken!

Vriendelijke groeten

1 like

Hoi allemaal

Bedankt voor het geruststellende bericht van Zozo_mp ;)

Ik heb de schaalfunctie bekeken en deze lijkt inderdaad te reageren, maar er is iets dat ik niet begrijp; Na het toepassen van de schaalfactor van 10 heeft mijn deel de afmetingen die ik wilde, maar ik ben een beetje gestoord, want als ik terugga naar de schets, zijn het nog steeds de originele afmetingen!! Is het omdat de schetsfunctie ouder is dan de toepassing van de schaalfunctie? En in dit geval, wanneer ik een plan van mijn deel ga maken, houden de afmetingen rekening met mijn schaalfactor?

Als dat het geval is, is de schaalfunctie inderdaad prima in orde (bedankt AC-COBRA), aan de andere kant, als ik op een dag mijn eerste schets wil wijzigen, zal ik me aan deze wijziging moeten herinneren ... Maar het is beheersbaar.

Bijgevoegd is een test van de schaalfunctie met het voorbeeld van de originele schets met de originele afmetingen die niet zijn gewijzigd op de schets, maar de vaste stof is veranderd

Hartelijk dank allemaal

test_fonction_echelle.jpg
1 like

Hallo @ Ac cobra

Heb je een verklaring omdat het me nooit was opgevallen wat @midou.24 beschrijft?

Vriendelijke groeten

Hallo

Voor de maatvoering is het normaal aangezien je een schaal van 10 toepast op je stuk en niet op de schets; aan de andere kant kun je ook een schaalfactor toepassen op je schets (eerst moet je je afmetingen uit de schets verwijderen) door naar Tools==>Sketching Tools==>scale te gaan, daarna kun je je eenheden normaal wijzigen.

1 like

Hallo Ac cobra,

Bedankt voor deze nieuwe informatie, ik heb deze functie op schetsniveau getest en ik heb wat moeite om de functie te begrijpen in relatie tot de beschikbare parameters. Het maakt inderdaad een nieuwe schets op de gewenste schaal, maar de originele schets blijft behouden ... Dit kan echter normaal zijn omdat het de mogelijkheid biedt om de eerste schets te verwijderen of om de afhandeling te  hervatten in geval van een fout! mysterie maar hey het krijgt een doorn uit mijn zij ... Nogmaals bedankt

Fijn weekend

Midou.24