Hallo
In Pro/E Wildfire 5 is de standaardextensie bij het opslaan van een stuklijstbestand een .bom
Het is mogelijk om dit formaat te openen met een eenvoudige teksteditor, maar ik wil het bestand graag direct in .txt
S.B
Hallo
In Pro/E Wildfire 5 is de standaardextensie bij het opslaan van een stuklijstbestand een .bom
Het is mogelijk om dit formaat te openen met een eenvoudige teksteditor, maar ik wil het bestand graag direct in .txt
S.B
Hallo
Heb je vanuit Windows geprobeerd het bestand te openen met Kladblok of iets dergelijks?
Ja, zoals ik al zei, het werkt met een teksteditor van het type Kladblok of Wordpad, zelfs bij het wijzigen van de extensie op Windows, het werkt.
Maar ik wil het direct in txt opslaan.
In feite is het wanneer ik het naar mensen stuur die deze extensie niet kennen, ze weten niet hoe ze deze moeten openen en ik wil deze manipulaties van het wijzigen van extensies vermijden.
S.B
Waarom niet verzenden in afbeeldingsformaat waar iedereen een afbeelding kan zien
En niets weerhoudt u ervan om het te kopiëren en over te brengen naar het type logboek dat hen uitkomt (Excel enz....)
@+ ;-)
Ik ben geen Pro/E-expert, maar je kunt een nomenclatuur in tekening maken en deze rechtstreeks in .csv formaat exporteren, toch?
Er is het CSV-formaat zoals gezegd @fthomas en ook het TBL-formaat. Het komt overeen met het formaat van de sjablonen
Hallo
Ik weet niet of het direct in pro/e mogelijk is.
Aan de andere kant, als het werkt door de extensie rechtstreeks op Windows te wijzigen, zou u in staat moeten zijn om een .bat bestand te maken met de opdracht: hernoem *.bom *.txt
Het is een beetje een gedoe, maar veel sneller dan het met de hand te doen.
@gt22
Het probleem met afbeeldingen is dat het kopiëren en plakken ervan niet meer mogelijk is.
@fthomas, Tomalam
Ja, het is mogelijk, maar het is zwaarder en bestandsextensies zijn ook ingewikkeld.
@chamade
Het is echter een oplossing (en ik heb het niet genoemd), de extensie wordt bovendien verhoogd met een .1 of .2 enz., afhankelijk van het aantal records. En Windows, het herkent dat de extensie na het laatste punt.
Tot slot, de keuze van de extensie is niet mogelijk en je moet een hack/truc doorlopen om een eenvoudig tekstbestand te hebben.
Bedankt
S.B
In dit geval moet u het volgende gebruiken: hernoem *.bom.* *.txt
De .bom-extensie blijft voor de .txt maar opent goed met het kladblok.