Wijzig mijn afmetingen per tekstbestand

Hallo, ik zag het solidworks-bestand van een persoon die de afmetingen van een onderdeel kon wijzigen door een txt-bestand dat toevallig was opgeslagen in een txtv-bestand dat extern leek, hoe deed hij dat?

Momenteel heb ik in mijn ontwerptabel een dimensie die breedte, hoogte, diepte is. Ik kan ze wijzigen, maar ik moet altijd naar het configuratiegedeelte gaan, de ontwerptabel bewerken en daar verander ik mijn afmetingen. Ik zou graag een extern txt- of Excel-bestand willen hebben dat ik zou opslaan in een map waar ik mijn afmetingen zou kunnen schrijven en dat het in mijn delen zou wijzigen. Hoe moet ik het doen?

Bedankt!

Hallo

Wanneer u met de rechtermuisknop op de kamerfamilie klikt, registreert u  gewoon de familie en vertelt u deze waar u maar wilt. Daarna klikt u met de rechtermuisknop opnieuw op de onderdeelfamilie, gaat u vervolgens naar de bewerkingsfunctie, vervolgens naar de bron en zoekt u naar het bestand en klikt u op de link naar het bestand...

2 likes

Met behulp van vergelijkingen. Je kunt een tekstbestand exporteren en koppelen aan variabelen ;-)

1 like

Hallo

Misschien ben je geïnteresseerd in een tutorial van onze vrienden @  a.leblanc.

http://www.lynkoa.com/tutos/import-export-formats-neutres/piloter-des-dimensions-avec-les-propri%C3%A9t%C3%A9s-personnalis%C3%A9es-de-pi%C3%A8

Moge de kracht met je zijn.

1 like