We hebben net MyCadTools en MyPdmTools overgenomen.
Met welke tool kunnen we de eenheden wijzigen (van gram naar kilo) op bestanden in bulk in de kofferbak?
Met welke tool kunnen we aangepaste eigenschappen (WEIGHT) toevoegen aan bestanden in bulk in de kluis, en deze toepassen op alle configuraties.
Als ik zeg, alle configuraties, is het dat dit van toepassing moet zijn op alle configuratiespecifieke aangepaste eigenschappen en niet in het document (AANPASSEN)
Hallo, in de my cadtools-suite is er batchconverter waarmee u een variabele in elke configuratie kunt wijzigen, maar in een krachtigere versie waarmee u het bestand kunt openen, opslaan en archiveren, blijft integratie die met de juiste parameters de eigenschappen perfect zal wijzigen
Een kleine herinnering, zonder "tools van derden" is er in SOLIDWORKS in feite een eigen taakplanner, waarmee u dingen in bulk kunt doen: eigenschappen wijzigen, nieuwe maken, converteren, exporteren, afdrukken, een bestand bijwerken, opnieuw opbouwen of aangepaste macro's maken.
@Olivier42: wees voorzichtig, de SW-taakplanner is zeer beperkt (om niet te zeggen dat het nutteloos is) in de Standard-versie, het is alleen met de premium-versie dat het compleet is (het is aan iedereen om het prijsverschil te zien tussen SW premium en SW Standard+MyCadTools)
In de my CADtools-suite is er Integratie, een groeperingstool elke
MyCAD-hulpprogramma's. Het is iets moeilijker te hanteren, maar het biedt veel mogelijkheden.
In de macro die ik heb gemaakt, kun je zien dat ik de tweede bewerking heb geselecteerd (grijs gemarkeerd linksonder) en in het vervolgkeuzemenu rechtsonder kun je zien dat de macro zal werken op de optie "swUnitsMassPropMass" om deze in te stellen op een waarde van 3.
Dit is niet erg zinvol, ik heb veel gezocht en gerommeld voordat ik ontdekte dat deze waarde overeenkomt met kilogrammen in het vervolgkeuzemenu met massa-eenheden in de eigenschappen van het document.
Als je ooit een macro onder integratie probeert te maken, heb ik twee belangrijke tips voor je:
1- Vink altijd het tabblad OPTIE aan; configuraties waarop u actie zult ondernemen, hetzij op het document, hetzij op een of meer configuraties
2-Voer uw macro altijd uit op een voorbeeld van bestanden (ongeveer tien) die niet riskant zijn voordat u deze op honderden of duizenden van de kluis start.
Ik hoop dat dit helpt, het is best moeilijk om zo'n krachtig hulpmiddel in een paar regels uit te leggen.
Hallo allemaal, bedankt voor jullie antwoorden die me aan het denken zetten.
Ik vond een oplossing door middel van INTEGRATIE, het wijzigen van EENHEDEN en het toevoegen van variabel GEWICHT aan al mijn configuraties.
Het lijkt te werken. Ik wacht echter op een antwoord van de hotline over de reconstructie van alle configuraties die niet op de kaart van mijn SOLID-bestanden staan.