Wijzig documenteigenschappen in bulk en voeg aangepaste eigenschappen toe

Hallo allemaal.

We hebben net MyCadTools en MyPdmTools overgenomen.

Met welke tool kunnen we de eenheden wijzigen (van gram naar kilo) op bestanden in bulk in de kofferbak?

Met welke tool kunnen we aangepaste eigenschappen (WEIGHT) toevoegen aan bestanden in bulk in de kluis, en deze toepassen op alle configuraties.

Als ik zeg, alle configuraties, is het dat dit van toepassing moet zijn op alle configuratiespecifieke aangepaste eigenschappen en niet in het document (AANPASSEN)

Bij voorbaat dank

Hallo, in de my cadtools-suite is er batchconverter waarmee u een variabele in elke configuratie kunt wijzigen, maar in een krachtigere versie waarmee u het bestand kunt openen, opslaan en archiveren, blijft integratie die met de juiste parameters de eigenschappen perfect zal wijzigen

Dank je wel Gerald.

Ik ben er inderdaad in geslaagd om de variabele WEIGHT toe te voegen aan alle configuraties van mijn assemblages.

Aan de andere kant kan ik de methode niet vinden om de eenheden van mijn documenten van gram naar kilogram te veranderen.

Heb je een idee?

Bedankt

Een kleine herinnering, zonder "tools van derden" is er in SOLIDWORKS in feite een eigen taakplanner, waarmee u dingen in bulk kunt doen: eigenschappen wijzigen, nieuwe maken, converteren, exporteren, afdrukken, een bestand bijwerken, opnieuw opbouwen of aangepaste macro's maken.

@Olivier42: wees voorzichtig, de SW-taakplanner is zeer beperkt (om niet te zeggen dat het nutteloos is) in de Standard-versie, het is alleen met de premium-versie dat het compleet is (het is aan iedereen om het prijsverschil te zien tussen SW premium en SW Standard+MyCadTools)

1 like

Met de kopieeroptie tool zou het niet werken? Je vindt het in de mycad tools (in manu start) maar niet in de Mycad werkbalk

Dan hoef je alleen maar een kamer te maken met de juiste eenheid en de opties te kopiëren naar de volgende kamers.

Om te testen, lijkt het mij dat deze wijzigingen een paar jaar geleden op deze manier zijn aangebracht.

Na controle werkt het prima met kopieeroptie.

Kies bij het selecteren van documenten het referentiedocument met de gewenste eenheden

In document om de documenten te bewerken die moeten worden gewijzigd.

Zie op het tabblad Kopieeroptie de bijgevoegde instellingen

Bewerken:

Test op 2 -3 stuks om te beginnen.

Wees voorzichtig, hij gaf me een foutmelding, maar het werkte nog steeds.

copie-option.png
1 like

Hallo

In de my CADtools-suite is er Integratie, een groeperingstool elke

MyCAD-hulpprogramma's. Het is iets moeilijker te hanteren, maar het biedt veel mogelijkheden.

In de macro die ik heb gemaakt, kun je zien dat ik de tweede bewerking heb geselecteerd (grijs gemarkeerd linksonder) en in het vervolgkeuzemenu rechtsonder kun je zien dat de macro zal werken op de optie "swUnitsMassPropMass" om deze in te stellen op een waarde van 3.

Dit is niet erg zinvol, ik heb veel gezocht en gerommeld voordat ik ontdekte dat deze waarde overeenkomt met kilogrammen in het vervolgkeuzemenu met massa-eenheden in de eigenschappen van het document.

Als je ooit een macro onder integratie probeert te maken, heb ik twee belangrijke tips voor je:

1- Vink altijd het tabblad OPTIE aan; configuraties waarop u actie zult ondernemen, hetzij op het document, hetzij op een of meer configuraties

2-Voer uw macro altijd uit op een voorbeeld van bestanden (ongeveer tien) die niet riskant zijn voordat u deze op honderden of duizenden van de kluis start.

Ik hoop dat dit helpt, het is best moeilijk om zo'n krachtig hulpmiddel in een paar regels uit te leggen.

integration_masse_en_kg.pdf
3 likes

Ik had inderdaad gekeken om het met integratie te doen, maar ik had de optie niet gevonden. Dit werkt ook met de oplossing van oroux1.

Bovendien kan integratie, zoals uitgelegd, voor veel andere nuttige taken worden gebruikt.

Vul de cartridge volgens de hoeveelheden van een Excel-nomenclatuur, exporteer naar pdf, wijzig eigenschappen in een oogwenk...

Je hebt dus 2 oplossingen!

Hallo allemaal, bedankt voor jullie antwoorden die me aan het denken zetten.

Ik vond een oplossing door middel van INTEGRATIE, het wijzigen van EENHEDEN en het toevoegen van variabel GEWICHT aan al mijn configuraties.

Het lijkt te werken. Ik wacht echter op een antwoord van de hotline over de reconstructie van alle configuraties die niet op de kaart van mijn SOLID-bestanden staan.

Als je een idee hebt...

Dank u in ieder geval.