Aangepaste eigenschappen wijzigen

Is er een interface (MyCad, Windows, Overig) om de aangepaste eigenschappen van een SW-bestand te wijzigen zonder het te openen?
Het doel is om eigenschappen in bulk te wijzigen (bijvoorbeeld de beschrijving), maar die met elk document verandert.

=> het mogelijk was met de oude versies via de verkenner (Property>Customize)

Hallo

Ik gebruik het niet, maar het lijkt mij dat BatchProperties dat wel doet.

Vriendelijke groeten

4 likes

We moeten ook kijken naar integratie ...

3 likes

BatchProperties staat deze wijziging niet toe op een eenvoudige massa-manier.
Voor integratie is het ook een nogal omslachtige taak...

Het doel is om aan het einde van het project eigenschappen te kunnen visualiseren/corrigeren zonder elke kamer één voor één te openen...
Als er een spelfout in staat of als ze bijvoorbeeld afwezig is 

Het lijkt mij dat SwExplorer het destijds toestond, voordat het ProjectExplorer werd

Te zien op basis van het aantal betrokken bestanden: ik creëer een nep-asm waarin ik alle onderdelen van het project in bulk gooi, vervolgens maak ik een Europarlementariër met alleen het oog op het maken van een nomenclatuur. Het is duidelijk dat als je al een asm hebt die alle onderdelen heeft (geen configuratie die onderdelen verwijdert), je deze kunt gebruiken (alleen stuklijst voor onderdelenmodus).

De stuklijst geeft de eigenschappen weer die moeten worden gecontroleerd.
Het is dan gemakkelijk te sorteren en te kopiëren en plakken op een gebied met cellen.

Het enige nadeel is dat het configuratiespecifieke waarden creëert, zelfs als er maar één configuratie is.
Het kan later lastig zijn.

Ik zag net dat SmartBom een selectievakje "eigenschap bewerken inschakelen" had.
Het is niet ideaal omdat je de kolommen niet gemakkelijk kunt sorteren, maar je kunt de cellen snel wijzigen.

3 likes

De door @warner voorgestelde oplossing werkt perfect en lijkt mij het meest geschikt voor uw verzoek. 

1 like

Hallo

Mijn antwoord komt een beetje laat, van mijn kant gebruik ik datarecovery.

De wijziging gebeurt via een Excel-spreadsheet

Aan de andere kant kunnen we alleen per bestand werken.

Smartbom is ook een goede oplossing.

CDLT

1 like