Wijzig sjabloon Solidworks Simulatie Rapport

Hallo

We zijn live van een training en de trainer weet niet hoe hij ons moet antwoorden op het volgende punt:

We willen graag dat onze rapporten die door solid worden gegenereerd, een sjabloon volgen die specifiek is voor ons bedrijf.
Is er een optie of een menu of iets anders waarmee je het genereren van solide simulatierapporten verder kunt inrichten?
Zoals tabelstijlen, kleuren, tekst en hoofdstukposities enz.?
Bedankt

Hallo
Niet getest, maar zie met de bestanden in de map C:\Program Files\SOLIDWORKS Corp\SOLIDWORKS\Simulation\data\cwreports
Er zijn alle .dot-bestanden voor Word-exports, naar mijn mening hoef je alleen maar de geparametriseerde velden te behouden, ik denk dat hun positie in het document er niet toe doet.
Bewaar in ieder geval de eerste bestanden voordat u iets wijzigt, zodat u terug kunt gaan.

3 likes

Geweldig bedankt

Hallo. Ik zal u echter niet kunnen begeleiden omdat ik dit soort rapporten zelden doe.
Toch is het zeker dat het mogelijk is, we hebben een korte training over dit onderwerp gehad als onderdeel van een ander onderwerp. Het is noodzakelijk om de opties aan te passen om uw eigen logo enz. toe te voegen, evenals de lay-outs, presentatie van gegevens enz. aan te passen. Zoek grondig.
Maar als de trainer, zoals elke gebruiker, nog niet is getraind in dit onderwerp, is het een ander verhaal... Veel succes en goede training.

1 like

Hallo, ja, we zien dat we de keuze hebben om hoofdstukken op te nemen of niet, maar we willen precies een beetje verder gaan...
Als het de trainer zelf is die zegt dat we het ergens anders moeten gaan vragen... XD
Dank u in ieder geval

Hallo @clement.merlin

We kunnen de uitvoerelementen niet instellen zoals u wilt, maar we kunnen door knippen en plakken een tweede document maken.
Tenminste, dat is wat ik doe voor mijn rapporten. Oké, het is vervelend, maar het is representatiever, zakelijker zoals mensen tegenwoordig zeggen.
Dit is niet zonder moeite, want er zijn een aantal gruwelijke dingen in Word bij het beheer van gebieden en pagina-einden. Houd er rekening mee dat als je er niet meerdere per dag doet, het nog steeds beheersbaar is

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo
Om te proberen het sjabloon te wijzigen dat is opgeslagen op de plaats die door @Cyril_f is aangegeven, is het gewoon een slachting: het tekstdocument is zo ingewikkeld mogelijk met sectie-einden en tabelnesting.
Dus ik gaf het snel op.
Als iemand een sjabloon kan maken met een veel eenvoudigere lay-out (verwijder 90% van de geneste tabellen om er slechts een paar te behouden waar ze echt nuttig zijn), zou dat de gemeenschap een grote dienst bewijzen.

2 likes

Dat is wat ik ook doe, maar ik wilde tijd besparen en niet jongleren met de kopieer-plakfouten die van tijd tot tijd gebeuren...
Dank u in ieder geval :wink:

En de trainer kan het niet aan iemand van SW gaan vragen?
En stuur je dan de informatie.
Het is een beetje zijn werk, nietwaar?

1 like