Hallo
Ik denk dat je vloer voornamelijk zal worden gebruikt om dozen, zware elementen (boilers, motoren, motorfietsen in onderdelen ..) op te slaan.gaat vanzelf langs de muren.
Nadat ik al een paar verdiepingen heb gemaakt die niet zijn ingestort, stel ik je voor:
Draagbalken van 6,5x18 zijn grotendeels gedimensioneerd voor een overspanning van 3m50 (de werkelijke doorsnede zal dichter bij 6x17cm liggen, afhankelijk van de fabrikant), verklein de breedte niet met 6,5, dit voorkomt dat u de balken moet verstevigen (vermijd "draaien").
Om te voorkomen dat metalen haken de last overnemen: spijker (schroef) en lijmspanten aan weerszijden aan de onderkant van de steunbalk (5x20cm); (zie bijgevoegde schets) ;p het, reuzel met 2 punten elk 6,5 x18 op de 5x20.
Wandzijkanten: Bevestigingen verzonken in de helft van de dikte van de muur.
De afstand tussen de balken: 50 cm is voldoende om een belasting van ca. 200 kg/m² te dragen, maar je moet een "dikke" vloer (21 mm) plaatsen om te beperken dat hij "graaft" (hij graaft toch...). Ik geef de voorkeur aan een hartafstand van 33-40 cm met een vloer van 19 mm (minder zwaar), zodat er meer balken zijn om de lasten te dragen.
De paal (let op de positie voor het openen van de deuren): 6,5 x18 (2x) aan elkaar bevestigd (met of zonder afstandhouders) zijn meer dan voldoende voor het laden van de lading, verklein de secties niet te veel omdat ze een resistent uiterlijk geven aan de constructie.
Waarom verwijdert u de paal niet en hangt u de vloer (de hoofdbalk) op aan meerdere trekstangen aan de nokgording? Het heeft weinig belasting om te ondersteunen als de spanten elkaar aan de bovenkant raken (met versteksnede). En waarom niet, de doorsnede van de nokgording vergroten?
Natuurlijk zullen andere meningen net zo geldig zijn; Dus, veel succes met het nemen van een beslissing en een goede realisatie.
mezzanine-reponse.pdf