Pad

Hallo

Ik had graag uw mening gehoord over de volgende vraag:

Is het beter om een netwerkschijf te plaatsen die naar \\serveur_PDM wijst of om het pad hard in de taken te zetten ?

Op dit moment zitten we in de opstartfase, dus de 2 oplossingen lijken ons gelijkwaardig.

Ik heb nog steeds een voorkeur voor de netwerkschijf omdat deze voor mij heel eenvoudig te onderhouden is.

Maar over 5-6 jaar, wanneer we de server veranderen en deze niet meer op dezelfde manier wordt genoemd, hoe zal de datawissel dan werken?

Is het een taak/taak  of is het wereldwijd met een pauze om alle informatie van de ene server naar de andere door te geven?

Zie bijlage waar je ziet wat ik een vlek noem.

tache_pdm_1.jpg

Hallo

Uit ervaring is het beter om de volledige naam van het netwerk te hebben, want als de netwerkschijf om wat voor reden dan ook niet correct (of zelfs helemaal niet) is gekoppeld, wordt het bestand op de verkeerde plaats opgeslagen.

Ik ben er op dit moment mee aan het experimenteren, want bij remote access (VPN) is de assemblage van netwerkschijven, die normaal gesproken automatisch gebeurt bij het opstarten van werkstations, erg chaotisch.

Naar mijn mening is het beter om één keer tijd te besteden aan het veranderen van de naam wanneer je de server verandert, in plaats van regelmatig problemen met de netwerkschijf op te lossen.

1 like