Hallo
Omdat ik het gebruik van het forum niet ken, hoop ik geen regenjas te plegen voor mijn eerste bericht.
Ik zit op Solidworks 2016 en ik kom langzaam in Onshape.
Ik ben op zoek naar een holle belnok op een cilindrisch onderdeel.
Allereerst is hier het stuk: het is de ronde strook met reliëf
De uiteinden van de holte
De kleine blauwe cilinders worden op het oppervlak van deze nok geleid om een axiale, heen en weer gaande beweging te hebben.
Ik heb 3 pbs:
1 - Ontwerp van de geleidingscurve:
Hoewel ik al jaren teken, heb ik alleen maar heel eenvoudige onderdelen gedaan en is mijn kennis van functies beperkt of zelfs bijna nul voor het gebruik van oppervlakken.
Samenvattend: er is een hoog punt, een laag punt waarvan de oppervlakken evenwijdig moeten zijn en schuin moeten aflopen om ze met elkaar te verbinden.
Ik heb een cirkel of ellips op een hellend vlak geprobeerd, maar als ik veeg, doet mijn vorm alles en volgt hij onbegrijpelijke banen.
Uiteindelijk ben ik erin geslaagd om het ding uit 2 delen van een gespiegelde propeller te trekken met een zwaai, maar op het laagste punt zijn de oppervlakken niet raakvlak. Een rog zetten is niet genoeg voor wat ik wil doen.
(als het niet duidelijk is, zet ik mijn stuk op een foto maar ik heb het niet bij de hand).
2 - Uit mijn curve heb ik geprobeerd materiaal te verwijderen door te scannen, maar het werkt niet. Ik moest een positieve zwaai creëren en er volume omheen toevoegen om de kamer te creëren.
Ik begrijp de pb niet omdat ik dezelfde functies (scannen verwijderen) op Onshape heb gemodelleerd en het werkt heel goed.
3 - Als de holte eenmaal is gemaakt, weet ik niet hoe ik de kleine blauwe cilinders moet benadrukken, omdat het oppervlak uit verschillende delen bestaat. Dus ik kan beperken door tangentie, maar alleen in een bepaald gebied. Ik zou graag een simulatie van rotatiebeweging willen kunnen doen.
Na wat onderzoek vond ik dit onderwerp op een ander forum dat erg lijkt op wat ik wil doen, maar ik heb de software niet bij de hand en kon het niet testen (en ik begreep niet alles). Misschien kun je me vertellen of het hetzelfde principe is.
http://www.forum-cao-3d.fr/solidworks-design-surfaces/conception-d-une-came-cloche-t12126.html
Bedankt voor je hulp, als je ideeën hebt.