Bedankt voor je antwoord, ik heb nog een lange weg te gaan als het gaat om mechanische aanpassingen, ik ben met pensioen en bedankt voor het artikel dat ik mezelf over dit onderwerp kan documenteren.
Maar in de tussentijd, als ik tekeningen naar een machinewerkplaats stuur, als ik een standaardset tussen de onderdelen wil, geef ik aan welke maat, het is enigszins verwarrend voor een neofiet zoals ik.
Een standaard spel is H7g6 genaamd sliding fair, maar je zou ook, in een voordelige versie, +0.1/+0.2 kunnen doen op de vrouwelijke munt en 0/-0.1 op de mannelijke munt.
Het valt nog te bezien of het geschikt is voor uw geval. De speling die tussen uw onderdelen moet worden aangebracht, hangt af van de gewenste precisie aan het einde, de materialen, de toegestane kosten, het type beweging (rotatie, glijden, combinatie van de 2).
- de toestand van het oppervlak moet ook worden gespecificeerd: de beroemde Ra; - De term slipfactor verwijst meer naar de wrijvingskrachtberekeningen.
Afhankelijk van de relatie die je hebt met de machinist, kun je hem ook om advies vragen, afhankelijk van zijn mogelijkheden, zal hij je kunnen begeleiden op bepaalde waarden in plaats van andere.