Overlappende dialoogtekst

Hallo

Ik heb soms solidworks-dialogen met overlappende tekstregels! Ik heb momenteel een maximale schermresolutie van 1440x900.

Dank u voor uw hulp. 

capture1.png

Hallo

Heb je Windows 7? Misschien is het handig om het lettertype in Windows te verkleinen, dan is het mogelijk dat het moeilijker te lezen is, het hangt af van de grootte van het scherm!

Het lettertype wijzigen in Windows 7:

1. Als u Weergave-instellingen wilt openen, klikt u op StartImage du bouton Démarrer en vervolgens op Configuratiescherm. Typ vensterkleuren in het zoekvak en klik vervolgens op Vensterkleuren en -afmetingen wijzigen.

2. Selecteer in de lijst met items het deel van Windows waarvoor u het lettertype wilt wijzigen. Als u bijvoorbeeld het lettertype van de menu's wilt wijzigen, selecteert u Menu in de lijst. Breng vervolgens de volgende wijzigingen aan:

• Selecteer in de lijst Lettertype het lettertype dat u wilt gebruiken.

• Klik in de lijst Grootte op de gewenste lettergrootte.

• Klik in de lijst Kleur op de gewenste tekstkleur.

3. Herhaal deze stappen voor elk item dat u wilt bewerken en klik vervolgens op OK.

2 likes

Het is niet een grafische kaart probleem dit verhaal niet open gl

Met een resolutie zoals aangegeven 1440x900, zit je op een laptop?

@+ ;-))

1 like

Ik zit in 1920x1080 en ik heb geen zorgen =)

Dankzij HD, en zoals @Lucas zegt, moet je het lettertype kleiner zetten, maar ik denk dat het beter zou zijn om je schermresolutie aan te passen, wat mij slecht aangepast lijkt aan je station.

Een kleine persoonlijke tip, als ik het eerste getal (1920) deel door het tweede (1080) zouden we ongeveer een verhouding van 1,7 moeten krijgen

Zelfde voor 1280x720 etc etc ... Uiteraard gaat het hier om een 16:9 scherm en niet om een vierkant scherm

Probeer een resolutie van 1366x768

1 like