Ik heb spanningsreferenties in een schroef gemaakt, de laatste kan een glad gat of een sleufgat gaan, dus twee soorten spanningen, bij het invoegen van het onderdeel in de assemblage, hoe vertel ik het om dit of dat type spanningsreferenties te kiezen?
Zie mijn afbeelding, er zijn alleen de referenties in "Glad gat" voor nodig en ik zou graag in staat zijn om de sleufgaten te kiezen wanneer ik het onderdeel in een assemblage plaats
De enige manier lijkt mij het creëren van intelligente componenten via de gereedschapskist.
Als u tijdens uw montage een tangentiebeperking heeft, is deze geldig, ongeacht het gat waarin deze wordt ingevoegd.
U kunt een gewone tangentie maken (geldig voor beide soorten gaten) of een as en een vlak gebruiken voor de langwerpige en asas voor het cirkelvormige gat.
Maar de tangensbeperking lijkt mij het gemakkelijkst te implementeren, vooral als je een handmatige invoeging doet met schroeven die niet uit de gereedschapskist komen (intelligente componenten)
Kijk hier voor meer info als je deze functies nog niet kent http://help.solidworks.com/2013/French/SolidWorks/sldworks/c_Smart_Components.htm
Wanneer u de spanningsreferentie maakt in het onderdeel dat de schroef zal ontvangen, moet u deze een naam geven op basis van de te gebruiken behuizing, zodat de software direct de juiste kiest .
Wat heeft dit te maken met slimme componenten? Deze schroeven gebruik ik ook om gaten te maken (vandaar de slimme component), maar meestal steek ik ze in een bestaand gat (glad of langwerpig) (vandaar de spanningsreferenties).
Wat heeft het voor zin om verschillende soorten beperkingsverwijzingen te kunnen maken als u ze niet kunt kiezen? (zie mijn afbeelding)
Pierre S, ik begreep het niet echt, ik maak geen spanningsreferenties in het deel dat de schroef ontvangt, deze referenties zitten in de schroef.
De tangensspanning is de spanning waarmee je zowel op een langwerpig als op een cirkelvormig gat kunt stressen.
Aan de andere kant begreep ik het niet als je zegt ""creëerde stressreferenties in een schroef", "" Voor mij zet een zogenaamd "slim" object zichzelf op zijn plaats (hier is het je schroef) wanneer je het in huis presenteert. Ik weet zeker dat het werkt voor gladde gaten, maar ik heb nog nooit geprobeerd een schroef in een langwerpig gat te plaatsen. Maar ik zie niet in waarom het niet zou werken.
U zult ook moeten kijken naar de speciale mechanische beperkingen op de groef , waardoor u ook de verplaatsing van de schroef in de groef kunt beperken (een langwerpig gat ziet eruit als een groef. Want om een schroef in een langwerpig gat te bevestigen, heb je drie beperkingen nodig, terwijl je er met één groef maar twee nodig hebt. Dit heeft ook het voordeel dat als je oblongs (groeven) niet allemaal even lang zijn, je kunt definiëren dat ze in het midden van de groef zitten of dat er een minigame is.
Hallo Zozo, spanningsreferenties en slimme componenten zijn twee verschillende dingen, met de slimme component kun je gaten maken en de stressreferenties worden gebruikt om de schroef in een bestaand gat te plaatsen
Mijn vraag is eerder hoe de verschillende beperkingsverwijzingen die worden gemaakt te selecteren, ik kom terug op mijn afbeelding waar er twee soorten beperkingsverwijzingen zijn gemaakt.
Maar bij het inbrengen van de schroef in een assemblage, zal het standaard het eerste type nemen en onmogelijk om het andere te laten nemen.
Hallo allemaal, ik kom bij jullie terug voor mijn verzoek, heeft iemand een idee?
Om zozo te antwoorden, de tangentie werkt niet omdat hij de boog van de cirkel direct neemt en hij gaat tangent (het is alsof je een concentriciteit maakt).