Configuratiekeuzes in een MEP

Hallo

Ik ben op zoek naar een manier om een keuze te maken voor de configuratie van een ruimte uit een vervolgkeuzelijst of een zoekveld in een tekening (de selectie van de eerste weergave moet automatisch zijn). 

Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groeten

Alex

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Alternate_Position_View.htm

Kan het je helpen?

@+

1 like

In feite is het een ander onderdeelprofiel dat in de MEP moet worden weergegeven volgens deze beroemde gewenste selectielijst, en niet verschillende posities. Ik weet niet of het mogelijk is, maar het zou me veel helpen.

Hallo

Wanneer u een onderdeel of samenstelling tekent, heeft u, als u op uw weergave klikt, aan de linkerkant een paneel met een vervolgkeuzemenu waarmee u de configuratie kunt kiezen die u wilt plannen.

2 likes

Bedankt Roblin, maar meer specifiek zou ik graag een configuratie willen selecteren op basis van de waarde van een annotatie.

Het is niet erg duidelijk dsl, in feite zou het ideaal zijn om de eigenschappen van MEP en die van een onderdeel te koppelen, daarom weet ik niet zeker of het haalbaar is.

Zou het niet werken met het kamergezinssysteem?

1 like

Dus als ik het goed begrepen heb ;-) , is het het tegenovergestelde dat je moet doen.

In je 3D (onderdeel of assemblage) ga je naar bestandseigenschap en in het configuratiespecifieke tabblad kun je specifieke eigenschappen aanmaken die je in je annotatie gaat ophalen.

Dit is de annotatie die zal veranderen afhankelijk van de geselecteerde configuratie

1 like

Ja dat is het , behalve dat ik zou willen doen het tegenovergestelde van wat je gepost. Via de familie van onderdelen heb ik niet gevonden hoe ik het moet doen. Sterker nog, ik zou graag een klein formulier willen maken dat in de MEP wordt ingevuld waarmee je de configuratie kunt kiezen om te selecteren, dit alles zonder het 3D-gedeelte te openen.

Goedenacht

Zijn er andere methoden dan het selecteren van de configuraties uit het eerste weergavevenster ?

Hallo

U vindt in de bijlagen een macro die volgens mij doet wat u vraagt.

Bewerken:

Ik heb de code niet afgeschermd door te controleren of het actieve document inderdaad een Europarlementariër is en door te controleren of er een weergave in het document staat.

Mocht dit niet volledig aan uw verzoek voldoen, aarzel dan niet :)

macro1.swp
5 likes

Dus daar....

Niet slecht deze kleine macro. Ik train in SW API's en deze macro heeft mijn kennis een beetje meer verrijkt.

Ik neem het!

Bedankt

3 likes

Aan de top industrialcadservices

Zou het toevallig mogelijk zijn om deze macro uit te voeren vanuit het deelvenster met aangepaste eigenschappen van MEP?

Het is in ieder geval goed werk, een grote dankjewel!

Hallo

Als je daarmee bedoelt, het toevoegen van een knop op het eigenschappenformulier, denk ik niet dat dat mogelijk is. Zelfs in vb.net kan ik me niet herinneren dat ik API's heb gezien die werden blootgesteld om de interface te wijzigen.

Er is echter de mogelijkheid om een add-in te maken die deze functionaliteit aan Sw toevoegt.

Maar het duurt langer om te doen

1 like

Ok, heel erg bedankt voor de macro, het zal me helpen! 

Ik ben een neofiet in macro's, ik ben aan het leren, maar het is niet gemakkelijk...

Bedankt!