Configuraties kiezen in een mechanisme

Hallo

In een mechanisme zijn er verschillende configuraties van onderdelen om aan de assemblagebeperkingen te voldoen. Is er een manier om CATIA te vragen om van de ene configuratie naar de andere over te schakelen?

Laat me mezelf wat meer in detail uitleggen. In een mechanisme heb ik 2 mogelijke configuratieoplossingen. Wanneer ik echter mijn beperkingen activeer, biedt CATIA me maar één oplossing, maar niet degene die ik wil. Hoe kan ik mijn mechanisme in de andere oplossing plaatsen?

Over het algemeen is een veel voorkomende oplossing bij dit soort software om het mechanisme dicht bij de gewenste oplossing te plaatsen. Dus, zodra de beperkingen zijn geactiveerd, wordt het mechanisme in de dichtstbijzijnde oplossing geplaatst. 

Dank u voor uw mening.

Ik heb meer "configuratie" details nodig?? (je hebt het over het type open deur of gesloten deur)

Dixit: In een mechanisme heb ik 2 mogelijke configuratieoplossingen.

Ik zou het soort beperkingen nodig hebben om het te begrijpen.

In je laatste opmerking heb ik de indruk dat je het hebt over voorpositionering  voordat je de beperking valideert (ik begrijp de term activeren in dit geval niet)? 

Van mijn kant, als ik mijn mechanica in verschillende posities moet laten zien, is de simpele + om de scènes te gebruiken.

1 like