Keuze uit CAD/CAD/CAM/CAM-software

Hallo

Ik ben momenteel bezig met een analyse van verschillende CAD/CAD/CAM-software en ik zou graag uw mening willen hebben over deze verschillende keuzes:

TOPSOLID, SOLIDWORKS, PUNTLIJN, 20-20

Mijn wens bij het uitvoeren van deze analyse is om tijd te besparen tussen het moment dat we de tekening uitvoeren en de productie op de CNC terwijl ik het gereedschapspad van de machine instel.

Merk op dat onze werkplaats een digitale machine van Morbidelli bevat die dateert uit 2008 met het XILOG PLUS-programma.

De software moet ook in staat zijn om een afschrijvingslijst uit te voeren.

Het doel is ook om software te hebben die niet te moeilijk aan te passen is.

Dank u voor uw antwoorden 

Lionel

Ik wil ook het CAM ALPHACAM-programma analyseren.

Ik werk in een timmerwerkplaats.

Zie deze link

http://www.cadware-education.fr/education/enseignement-secondaire/swood

het komt overeen met de vraag

waar nodig te verdiepen

2 likes

Hallo

Ik ben momenteel tekenaar op solidworks, ik vind dat het qua tekenen echt niet slecht is. Aan de andere kant heb ik nog nooit verspand met solidworks. Vroeger werkte ik in een smederij in CAD en CAM, we gebruikten topsolid topcam  voor het maken van matrijzen. Ik volgde gereedschapscursussen voor freesmachines, draaibanken, draaderosie en eerlijk gezegd werkte het heel goed. De overgang van 3d naar CAM is echt heel gebruiksvriendelijk. Het realiseren van gereedschapspaden is eenvoudig, maar je moet ervaring hebben met verspanen, een opleiding tot draaier-frees helpt.

Moge de kracht met je zijn.

5 likes

Hallo

SolidWorks is echt heel gebruiksvriendelijk voor tekenen, en voor productie is er de gratis HSMXpress-add-on, hier is een presentatievideo en tutorial:

https://youtu.be/pFfWvDKUieE?t=760

Zie ook deze tutorial:

https://youtu.be/7HvjCnivlLc?t=1070

1 like

Hallo, ik heb kunnen werken aan Top Solid Top cam en daarvoor aan Solidworks en EFICN. Nou, eerlijk gezegd, Top solid en top cam waren Solid ver vooruit voor op het CAM-feest. Het was echter minder gemakkelijk om er grip op te krijgen. Zoals gewoonlijk heeft elke software zijn voordelen, maar ook... de nadelen... En ik bevestig wat @Obiwan zegt, het is erg handig om te weten programmeren op draaibank en freesmachine, de limietverrassingen.

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo

Ik heb aan EFICN kunnen werken, wat voor mij nogal ongeschikt is voor productie, het heeft echt zijn interesse voor het onderwijs. 

Ik heb ook aan Topolid gewerkt, de interface en bediening zijn een beetje moeilijk om grip op te krijgen als je Solidworks gewend bent, maar de software werkt erg goed!

Ik heb ook aan Catia gewerkt als Topsolid, de bediening lijkt misschien moeilijk, maar je went er snel aan. Net als Topsolid is het een zeer goede CAM-software, die ik het meest compleet vind. 

Ik ben het met je eens, ik raad ten zeerste aan om een basisprogrammering te hebben, om de snijomstandigheden, de gereedschappen, de trajecten .. te controleren.  

Vriendelijke groeten 

3 likes
de meeste bedrijven die ik ken werken op Topsolid of Mastercam.
2 likes

Hallo

Wij zijn 2 tekenaars in een bedrijf van 110 mensen. We gebruiken Solidwoks en  elk heeft verschillende aanvullingen, ik ben meer gericht op buigen en laserprogrammeren en daarvoor heb ik Topsworks waarmee ik direct bestanden kan genereren voor buigmachines, evenals laserprogrammeerbestanden en mijn collega voor verspaning. Iedereen heeft voordelen voor het gebruik van een software of add-on... Voor mij moet je een analyse maken van je behoeften, evenals supplementen die je iets kunnen opleveren en, afhankelijk van het resultaat, kijken wie wat voorstelt...

3 likes

Dank u voor uw antwoorden!!!

Toen ik wat onderzoek deed naar Solidworks, merkte ik dat hun site veel praat over plaatwerkhandel,  maar niet over houthandel.

Ja, maar je moet naar hout kijken, het is solidworks voor hout

En je zult in staat zijn om dezelfde taken uit te voeren als op normale solidworks, het is dezelfde motor en dezelfde basis, maar studeer voor hout

ĺĺenterprise domespace  ( de schotel huizen ) onder anderen bump on SW  dit is de afbeelding die je ziet op de link die ik gepost naar je op mijn vorige antwoord

En het is niet de enige, ver van de meubels, raamfabrikanten  , onder anderen, als ik me niet vergis  , Ikea

Bovenal moet u weten wat uw behoeften zijn op het gebied van 3D-drive-werken, wat een solidworks-aanvulling is om eenvoudig regels voor onderdeelfamilies te maken

Je maakt een onderdeel via deze algemene buitenzijden  en door deze zijden aan te passen volgen alle interne delen automatisch en krijg je de flow van elk onderdeel  etc........

1 like

Hallo

Voor Topsolid  is de houten module Topsolid Wood, die ik nog nooit heb gebruikt.

http://www.topsolid.fr/produits/topsolidwood.htm.

Moge de kracht met je zijn.

2 likes

Hallo

Het terugkerende probleem met MISSLER is hun vermogen om operationele postprocessors te maken.

Wat betreft de zevende versie, met de PDM is het nog niet echt gemakkelijk te gebruiken of zelfs maar efficiënt

Hallo

Ben!! Uh!!!

Het onderwerp stamt uit 2016, het lijkt op een opgraving.

Ik merk dat het terugkerende probleem en hun vermogen om te doen wat nogal geruststellend is; tenzij @Christian.m betekende  onvermogen om te doen , wat in dit geval een minder positieve bewering is: maar geeft nog steeds een standvastigheid aan sinds 2016 het " te doen " (voeg het ontbrekende woord toe met het voorvoegsel IN). ;-)

Vriendelijke groeten

Hallo 
Ook doen we een analyse voor het gebruik van tekensoftware binnen ons bedrijf. 
Ik werk aan Top Solid om onderdelen distributiesystemen te ontwerpen.
Wat is volgens u de beste software voor het ontwerpen van dit soort machinetoepassingen? 

Bedankt 

Hallo

We zitten in de houtbewerking, en we zitten op SW voor het teken- / MEP-gedeelte, dan op AlphaCam aan de CAM-kant en dan op Xilog voor een van onze machines. (een SCM Record 125)

pares 2 strategie zijn mogelijk met alphcam ofwel vanuit de 3D van SW bijvoorbeeld en doen automatische bewerking (we geven de voorkeur aan handmatig en van een 2D in DWG, behalve zeldzame 5-assige bewerking op een andere machine)

Onder AlphaCam is het mogelijk om routines of macro's in VBA uit te voeren om bepaalde taken te vereenvoudigen.

Daarna is het, zoals bij alle software, een kwestie van licentiekosten.

Is het beter om voor elke stap software te hebben of om voor alles hetzelfde te hebben, zoals SW met de cam-module of fuzion 360 allemaal geïntegreerd of een ZW3D met zijn cam-module.

Idealiter moet je voor de Alphacam-oplossing de xilog ook op hetzelfde werkstation hebben staan en deze vervolgens naar de machine exporteren.

Hier zijn mijn opmerkingen in bulk ^^

Edit: Ik heb er niet op gelet dat het een opgraving was:) Oeps? Maar je weet maar nooit, de antwoorden kunnen nog steeds helpen^^

1 like