We zijn momenteel bezig met Solidworks 2013 (zonder PDM) en we hebben problemen met het werken met meerdere mensen.
We werken niet aan dezelfde assemblages, maar soms zijn sommige onderdelen gebruikelijk.
We hadden ervoor gekozen om de multi-user omgeving te gebruiken, maar we hadden problemen met registraties en dataverlies met deze optie: Solidworks crasht, deel altijd alleen-lezen zelfs nadat de andere de hand had verlaten...
In plaats daarvan hebben we ervoor gekozen om documenten waarnaar wordt verwezen te openen als alleen-lezen. Deze oplossing loste onze problemen op, maar creëerde nieuwe. Het heeft het gebruik van de software erg vertraagd! Een grote assemblage die vroeger in 1 minuut openging, opent nu in 5 minuten (stopwatch in de hand..).
Ik keek op het forum om te zien of het onderwerp ooit ter sprake was gebracht en ik kon niemand vinden die deze traagheidsproblemen had na deze optie.
Het lijkt er niet op dat het kopen van een PDM-licentie op dit moment benijdenswaardig is.
Heeft u opties die moeten worden gecontroleerd? Instellingen die niet tegelijkertijd geactiveerd mogen worden? Oplossingen om samen te werken en het risico op gegevensverlies te verkleinen?
We werken al enkele jaren in multi-user modus zonder PDM.
We hebben geen frequente problemen met gegevensverlies opgemerkt. Gewoon willekeurig beheer van de "lees/schrijf" rechten van de bestanden. We moeten heel vaak zijn rechten doorgeven door simpelweg met de rechtermuisknop op het betreffende element te klikken. Dit vraagt om een goede organisatie en begrip in de BE.
Ter informatie: we zijn drie gelijktijdige gebruikers in de SW2018-versie
Ik heb ook geen oplossing: we zijn met 5 onder Solidworks 2018 en gebruiken gedeelde standaardonderdelen. Deze delen zijn read-only op de server, we hebben geen vertraging.
We zaten eerder in 2016 met hetzelfde onderdelenbeheersysteem en hadden ook geen vertraging...
We hebben enkele crashes en toegangsproblemen, maar het is moeilijk om ze toe te schrijven aan de ene of de andere oorzaak: tussen de structuur van het netwerk, het moment waarop gebruikers tegelijkertijd bestanden openen (om te openen of op te slaan), individuele SW-crashes, het aantal gebruikers (in ons geval varieert het op hetzelfde project tussen 1 en 5).
Je zegt dat je de optie voor meerdere gebruikers hebt verlaten, maar heb je geprobeerd deze te combineren met de tweede optie.
Bedankt voor je feedback! Ik denk dat ik het probleem heb opgelost.
Na verschillende tests door met verschillende instellingen te spelen, blijkt dat het niet de optie "Open documenten met verwijzing in alleen-lezen" was die het openen vertraagde, maar de activering van complexe assemblages!
Ik begrijp het niet, want het lijkt mij dat deze optie bedoeld was om het openen van grote vergaderingen te vergemakkelijken, maar aangezien ik het vinkje heb uitgezet, zijn we terug op dezelfde openingstijd als voorheen, iets meer dan 1 minuut in plaats van 5 minuten.
Er moet een contra-indicatie zijn met andere parameters die we hebben gecontroleerd.
Ik heb de optie voor meerdere gebruikers opnieuw ingeschakeld en jullie hebben me allemaal geadviseerd.