Het vlak kiezen bij het maken van een onderdeel in een merk

Hallo, wanneer u een onderdeel in een merk maakt, moet u een vlak in dat merk kiezen. Door voor dit vlak te kiezen, bijvoorbeeld het vlak rechts van het geheel, wordt dit vlak het voorvlak van het nieuwe onderdeel. Hoe krijg ik het juiste vlak van het gemaakte onderdeel door het juiste vlak van de assemblage te kiezen?

Bedankt.

Hallo

Als u een nieuw vlak maakt dat samenvalt met het rechtervlak van de assemblage en vervolgens het nieuwe onderdeel op dat vlak maakt, zou het moeten werken.

Cdt

Fred

1 like

Ja, het is een oplossing, maar het geselecteerde vlak, zelfs als het een samenvallend vlak is, wordt altijd beschouwd als het voorste vlak van de nieuwe kamer. Het beste zou zijn om te kunnen kiezen welk vlak van het nieuwe onderdeel het vliegtuig zal zijn dat in de assemblage wordt geselecteerd (niet altijd als een voorvlak wordt beschouwd ).

Cdt.

Hallo

Dit is een probleem dat ik al heel lang geleden heb opgegeven om op te lossen.

Over het algemeen ontwerpen we eerst het onderdeel met vaak een heel vaag idee van de eindmontage, zeker als we met meerdere mensen werken en of we monteren in de assemblage a posteriori met soms 5 of 6 versies van het genoemde onderdeel voor de eerste montage. Kijk bijvoorbeeld naar de Y-positie van elk stuk in een montage, het is opbouwend.

Dus de enige manier die erg omslachtig is en die uiteindelijk niet veel toevoegt, is om het referentievlak van het onderdeel te veranderen. (zie de betreffende functie).

Aangezien de wijziging a posteriori wordt doorgevoerd, d.w.z. in aanwezigheid van de vergadering, is het te laat. Dat is de reden waarom SW en anderen  voor terugkerende onderdelen de zogenaamde slimme onderdelen hebben gemaakt, maar dit is slechts een zeer kleine use-case omdat niet alle onderdelen, download bijvoorbeeld schroeven of andere, deze functie hebben

Vriendelijke groeten

Hier heb ik sinds vanmorgen een paar tests gedaan en ik heb een oplossing gevonden, ik wacht op uw mening en andere voorstellen. In de assemblage maak ik een nieuw onderdeel door het juiste vlak van de assemblage te selecteren. Het vlakvlak van het onderdeel is het vlak aan de rechterkant van het geheel.

In dit stadium

1.Je laat de bewerking van het onderdeel staan en ik verwijder de fixatie-in-plaats-relatie van het onderdeel. 

2. Ik selecteer het vlakvlak van het onderdeel en het vlak .

3. Ik creëer een toevallige relatie tussen de twee.

4. Het voorvlak van het geheel is het voorvlak van het onderdeel.

Hier is het antwoord van een technisch adviseur van A-S3D (per e-mail)

Hallo

Standaard opent SolidWorks een schets op het gezichtsvlak van het onderdeel, en die schets bevindt zich op het geselecteerde vlak in de assemblage, wanneer het virtuele onderdeel wordt gemaakt.

Bij het maken van het onderdeel volstaat het om geen gezicht te selecteren met de "esc"-toets op het toetsenbord, of om de lege schets te valideren, of om de schets in kwestie te annuleren, en vervolgens om het nieuw gemaakte deel te bewerken (als dit nog niet het geval is), en om een schets te maken op het juiste vlak op het niveau van de virtuele kamer.

Als u geen gezicht selecteert bij het maken van het virtuele onderdeel, valt de oorsprong van het onderdeel standaard samen met de oorsprong van de assemblage, dus de plannen van het onderdeel vallen ook samen met die van de assemblage, zoals in de video die bij deze e-mail is gevoegd.

Met vriendelijke groet.

Fijne dag en bedankt voor je antwoorden.

sldrx.wmv