Keuze uit PRINT STYLE

Bjr

Ik ben op zoek naar een zwart-wit kaart van Drafsight.

Wanneer het tabblad Afdrukken is geopend:

Ik kies (linksonder  ) Aanvullende configuratie-opties/

en daar in de tabel met afdrukstijlen weet ik niet hoe ik hem moet krijgen

de mogelijkheid om in zwart-wit of andere (persoonlijke stijl) te printen!

Ook heb ik een "Perso.ctb stijl" gemaakt waarbij ik merkte dat de gele lijnen die ik maak

In mijn DraftSight plan worden afgedrukt in zwart. Maar het werkt niet:

Het geel komt er dus grijs uit als het wordt afgedrukt! 

Dus als qq1 een idee heeft?

test_style_impression.dwg

Hallo

Persoonlijk zou ik gewoon de eigenschappen van de printer wijzigen om zwart-wit mogelijk te maken.

Het werkt in ieder geval voor mij.

@+

Zoals Coyote zegt, moet je naar de eigenschappen van de printer gaan om de zwart-witmodus te kiezen.

!Ik bevestig gewoon het juiste antwoord dat hij gaf :-)

Yves

1 like

Ja, ik ben het met je eens, maar dan is er alleen wat ik heb getekend in witte lijnen die er zwart uitkomen als ze worden afgedrukt ... Alle andere kleuren komen uit met grijstinten! En het ergste is het geel, daar zie je echt niet veel van. En ik heb dezelfde problemen als ik in pdf afdruk.

test_style_impression.pdf

Wat is uw printer? Houd er rekening mee dat u op sommige printers het volgende kunt afdrukken:

- in grijstinten, die het resultaat van uw voorbeeld geeft.

- in zwart en wit, zonder grijstinten, wat je zou moeten willen.

1 like

Voor het voorbeeld dat ik je gaf, heb ik geprint met adobe.pdf

door te kiezen voor een zwart-wit afdruk:(

test_style_impression.pdf

Kun je een screenshot van je raam maken als je de printer kiest?

Hierdoor kunnen we de instellingen zien.

Vriendelijke groeten

4 likes

Hallo

In Drafsight moet u in extra opties ingeschakeld:Gebruik toegewezen afdrukstijlen

Bijgevoegd is een . CTB die thuis heel goed werkt!

Vriendelijke groeten

zwart-wit.ctb
1 like

Hallo Jmsavoya en Phociné

Dank u voor uw antwoorden

Hier is de schermafbeelding wanneer ik wil afdrukken.

In de afdrukstijltabel heb ik als keuze "geen"

Zelfs als ik "gebruik stijlen van getroffen lijnen" aanvinkt, verandert er niets

In de printereigenschappen heb ik niet de mogelijkheid om de uitvoerkleur te kiezen, omdat het een zwart-witprinter is!

In de map draftsight/printstyle/ heb ik eigenlijk "monochroom"

Ik heb zelfs een persoonlijke gemaakt.. maar ik kan ze niet laten verschijnen als

Ik ben gewoon op zoek om te printen met het!

Ook als ik niet in de afdrukmodus ben;

Ik ging snuffelen in: Opties / systeemopties / afdrukken / standaardinstelling / type: 

Ik word aangeboden 

- Gebruik een benoemde afdrukstijl

- Gebruik een kleurafhankelijke printstijl

Welke moet ik kiezen?!!

Nou, ik geef toe dat ik de oplossing niet kan vinden:(

printadditionaloption.odg

Als het kan helpen, onder autocad, is het printbeheer goed gedaan, aan de andere kant is het onder Draftsight een gedoe. Neem eerst de "monochrome" stijl en controleer of voor elke kleur "Print style" de lijnkleur: " "zwart" is FYI, de "couleur_7" is zwart als het scherm wit is en wit als het scherm zwart is. Controleer tegelijkertijd of de dikte van elke lijn minimaal 0,3 mm is, want hierboven voor sommige laserprinters die niet al te nauwkeurig zijn, wordt deze grijs of verdwijnt deze zelfs bijna.

Vermijd ten slotte RGB-kleuren, u moet in de basis Autocad-kleuren blijven omdat het niet mogelijk is om ze te configureren.

Om een PDF-export te maken, gebruikt u een "virtuele PDF-printer" van het type PDF-maker, waarbij u ervoor zorgt dat u deze software configureert met minimaal 600 dpi om te voorkomen dat alles grijs wordt omgezet en dezelfde instellingen gebruikt als voor een indrukwekkende laser: Monochroom.

BEDANKT VOOR DEZE TIPS