Het profiel van een mechanisch gelaste constructie kiezen met driveworksxpress

Hallo

Ik ben op zoek naar een structuur die is opgebouwd uit de functie "mechanisch gelaste elementen" met behulp van DriveWorksXpress. Het is me gelukt om al mijn ribben in te stellen en of mijn functies al dan niet verschijnen, maar het lukt me niet om mijn buisprofielen in te stellen .

Ik wil kunnen kiezen welk profiel ik wil gebruiken bij het uitvoeren van de functie voor gelaste constructies uit een profielbibliotheek die ik al heb gemaakt.

Ik heb eerst geprobeerd de profielkeuze te configureren via een lijst met alle profielconfiguraties die in mijn bibliotheek aanwezig zijn, maar het is me niet gelukt om deze lijst te koppelen aan de keuze van het profiel dat wordt gebruikt in de functie van mechanisch gelaste elementen. Ik heb ook geprobeerd de afmetingen van de profielschets te koppelen aan lengte-, breedte- en dikteparameters die ik in mijn formulier kon invoeren, maar als ik dat doe, kan Solidworks het profiel en dus mijn structuur gewoon niet genereren (ik heb een heleboel fouten). 

Omdat ik heel weinig ervaring heb met DriveWorksXpress, merk ik dat ik geen ideeën meer heb. Ik heb geprobeerd wat informatie te zoeken op de DriveWorks-website, maar ik kon niets interessants vinden.

Heeft iemand van jullie een oplossing/idee dat mij zou kunnen helpen mijn probleem op te lossen ?

Hallo!

Het aansturen van het profielbestand is een functie van DriveWorks Solo en DriveWorks Pro.

Meer informatie beschikbaar om de softwarefuncties op de site rechtstreeks te vergelijken (bron van de schermafbeelding):

Vergelijk - DriveWorks Design Automation & Product Configurator Software

DriveWorks Solo heeft een proefperiode van 30 dagen als je het wilt proberen (Xpress => Solo is automatisch mogelijk).

Als het voldoende is om de afmetingen van uw profiel rechtstreeks vast te leggen en u denkt dat SOLIDWORKS daartoe in staat zou moeten zijn, zou DriveWorksXPress het moeten kunnen, misschien screenshots van uw zorgen delen?

Hallo

Dank u voor uw antwoord.

Aangezien de meeste van mijn buizen rechthoekig of vierkant van profiel zijn, denk ik dat de optie met de maatvastlegging voldoende voor mij zal zijn.

Na verschillende tests is het me eindelijk gelukt om de afmetingen van mijn profielschets vast te leggen en daardoor mijn chassis goed in te stellen (ik weet echter nog steeds niet de verklaring voor het mislukken van mijn vorige tests).

Super!

Vergeten te vermelden, maar natuurlijk, als je aan de slag wilt met programmeren, is een SOLIDWORKS Macro om aan het einde te draaien om je automatisering af te ronden ook mogelijk (handmatig uitvoeren in XPress & Solo, automatisch is een Pro-functie ).