Een pc kiezen

Tot vandaag gebruikte ik de quadro 600 die werd aanbevolen voor SW, maar een tijdje geleden, die geschikt was voor de 2013-versie, bevestig ik een tafel die ik heb gevonden.
pilotes_de_carte_graphique_i_solidworks.pdf (99.3 KB)

Ik ga 16gb ram nemen deze G.Skill Aegis 16GB (1x16GB) DDR4 3200MHz - G.Skill PC geheugen op grosbill.com, en deze Asus PRIME A520M-K Micro-ATX kaart - Asus moederbord - grosbill.com en deze ram

Hallo @diiity je hebt niet geantwoord over het dieet.

Oh ja, sorry.
De behuizing is een optiplex 390 en niet 3010 zoals hierboven vermeld

Ik heb er 2

Hmm 300W is borderline denk ik.

Ik denk dat ik een mooie 500W voeding had gehouden, maar ik zal het pas maandag kunnen controleren.
Als het een ATX is en ik vind het, kan ik het misschien naar je sturen (of het je persoonlijk geven als we in de buurt zijn). Het is een geschenk.
EDIT: Rah maar nee, je geval is een slanke zaak ... Deze voeding past niet. Maar misschien heb ik er een voor dit soort gevallen, behalve dat ik de kracht ervan niet meer ken.
Is de binnenkant van je toren zo goed? :

Het is super leuk, dank je.

Anders, wat vind je van de configuratie die ik voorstel:

AMD Ryzen 5 4500 - 3.6GHz - AMD processor - grosbill.com?
G.Skill Aegis 16GB DDR4 3200 - G.Skill PC Geheugen op grosbill.com
Asus PRIME A520M-K Micro-ATX - Asus moederbord - grosbill.com

Ja, dat klopt.

Het is een goede keuze, maar ik raad je aan om de afmetingen van het moederbord te controleren
afhankelijk van de afmetingen van uw koffer, gewoon uit voorzorg :slight_smile:

omdat ik in het verleden dit detail had weggelaten en ik het moederbord ineens te lang had in vergelijking met de behuizing

Afmeting afhankelijk van wat ik op internet heb gevonden:
Breedte : 22,6 cm
Diepte: 22,1 cm

Oké, dus het is een lange voeding die je nodig hebt als je deze 390-behuizing bewaart. Bewaar je dit hoesje?
De voeding in uw 390 is een van de 2 op uw foto's? Ik heb de indruk dat dit niet het geval is.

Mijn mening over de lijst met componenten, alles wat ik kan zeggen is de GSkill die ik je wilde aanbevelen. Ik heb sinds 2012 16 GB (4x4) DDR3 G.Skill Ripjaws in mijn computer, de enige die het heeft gekend, dus ik kan getuigen van hun betrouwbaarheid!

Wat de rest betreft, ASUS is zonder verrassing goed, aan de andere kant AMD, de laatste keer dat ik AMD gebruikte, was het nog steeds ATI, dus ik kan niet oordelen...

De huidige originele kaart is 21,7 cm bij 24,4 cm, dus het is prima.

Ik zou inderdaad liever de behuizing houden, ik heb niet veel ruimte, ik heb 2 stuks naast elkaar, identieke behuizing.

Op een andere pc met dezelfde behuizing heb ik de plaats van de voeding gehackt, ik heb de dvd-speler verwijderd en een standaard voeding geplaatst

Oh cool, aangezien er geen dvd-speler in zit, kan een klassieke "kubusvormige" voeding worden aangepast. Goed gedaan :sunglasses: Tot slot, behalve dat in deze positie de voeding zijn hete lucht rechtstreeks op het proco spuugt.

Oh ja, dat had ik niet gezien, ik zou een deflector moeten maken.
Deze pc wordt alleen gebruikt om CNC-machines, een hete draad en een freesmachine aan te drijven en levert geen stroom, hij is aangesloten via USB, de stroom wordt geleverd door onafhankelijke voedingen.

Hallo

Het is me gelukt om SW2017 te installeren, deze versie staat in de lijst van de quadro 600 en win 10 kaart.
Het werkt redelijk goed, ik ben sinds maandag aan het testen, geen groot probleem, een kleine vertraging bij het openen van bestanden en ook wanneer ik een tekengereedschap kies bij het schetsen en bij het functioneren.
Ik denk dat door het vergroten van het ram-geheugen tot 16 GB ik een betere zal hebben.

Ik heb de aankoop van de geplande componenten in de wacht gezet.

Ik wil iedereen bedanken die heeft deelgenomen aan deze thread en die me in staat heeft gesteld een keuze te maken voor mijn toekomstige aankopen.
Doe-het-zelf

2 likes