Als industrieel ontwerper van beroep dacht ik erover om te investeren in een persoonlijke 3D-printer, maar ik weet er niet veel van.
Mijn maximale budget is 450€, vind je fatsoenlijke printers voor deze prijs op leboncoin of andere (tweedehands)?
Wat zijn de criteria om naar te kijken? Wetende dat het gewoon is om een beetje "plezier te hebben" vanuit huis (kleine modellen, kleine voorwerpen of montage met ruw spel) niets erg professioneels.
En een kleine bonus (zelfs als de draad niet zo goedkoop is op dagoma.fr):
Met de code DAGOCULTS16D wordt een custom tak build ter waarde van €19,90 aangeboden voor €334 aan aankopen (d.w.z. een printerkit voor €299 + 2 spoelen van 100 meter draad), of je kunt direct €20 korting krijgen met de code op de geassembleerde versie.
Bij mijn mediatheek kochten ze een Delta 3D-printer die goed werkt. Ze moesten het zelf in elkaar zetten, maar de gemaakte onderdelen zijn helemaal niet slecht, evenals mijn Makerbot
Als tekenaar kun je de plannen voor deze belangrijke maken en het chassis lanceren in Fab waar je werkt en de motoren, riem en elektronische componenten kopen. De afdruksoftware ervoor en hoe u ermee aan de slag kunt, is gemakkelijk te vinden op het net...
Aan de andere kant "Verspaning" + "Motor" + riem + al het andere, ik weet niet zeker of het veel goedkoper is dan er een in een kit te kopen.
Vooral omdat ik het moeilijk vind om te zien hoe ik de motor en de hardloper op het printprogramma moet aansluiten om nauwkeurige en precieze metingen te hebben.