Om de theoretische formule te valideren, heb ik mijn dubbele epicyclische trein gemodelleerd onder Solidworks, ik word geconfronteerd met een probleem van beperkingen als ik associeer als in werkelijkheid de overdracht van de mechanische kracht tussen mijn twee satellieten door een coaxialiteit van mijn boren niet meer beweging mogelijk ..., Ik zal natuurlijk 3 satellieten per treinfase toevoegen, maar op dit moment zit ik vast op de ontmoeting van de twee treinen ... Ik vraag om hulp als de oplossing eenvoudig te overwegen is. in Inpakken en gaan mijn digitale tweeling. Bij voorbaat dank. Vriendelijke groeten.
Gezien het aantal tanden van de wielen kan er geen coaxialiteit worden opgelegd tussen de twee satellieten, tenzij het geheel wordt geïmmobiliseerd...
Om een basis epicyclisch tandwiel te definiëren, heb je ten minste één planetaire ingang, één uitgang planetair, een satelliet en een satellietdrager nodig. Dit laatste wordt over het algemeen gekozen als de uitgangsbeweging van de trein. Deze satellietdrager bestaat niet in uw model...
Als de trein dubbel is (2 transmissietrappen), kunnen we ons voorstellen dat de output van de eerste trein (PS1-satellietdrager) is gekoppeld aan de input planetaire van de tweede. En dat de twee kronen waarschijnlijk vast (gebouwd) zijn. Als deze aannames kloppen, heeft het systeem wel degelijk een enkelvoudige mobiliteit en een overbrengingsverhouding van 1:53,33 (zie video).
Ja, dat is wat ik kreeg door een coaxialiteitsbeperking te definiëren... Bedankt, ik ben de satelliethouder aan het aanpassen en toevoegen. Ik ga het modelleren van de video volgen. Vriendelijke groeten.