Buigen van een 30x10 plaat

Hoi allemaal.

Ik wil een flat van 30x10 in een elliptische vorm buigen en tegelijkertijd een ronding van R 5000 mm geven.

Bij voorbaat dank.

Als ik uw verzoek goed heb begrepen, doe dan een scan van uw 10x30 sectie volgens het elliptische profiel.

Maak een snede (een gesloten profiel kan niet worden uitgeklapt). Selecteer een rand van het uiteinde (een die in uw geval 30 mm is). Invoegen/plaatwerk/plooien.

3 likes

En waar zit precies je probleem?

Vertel ons hoe je het doet, wat niet werkt en plaats een afbeelding of een tekening van wat je wilt doen. Met zo weinig elementen is het moeilijk om je een oplossing te geven.

3 likes

Gebruik de functie Veeg gebogen vellen.

Maak uw profiel aan met zijn traject.

En gaan! =)

Succes!

2 likes

Hier is een voorbeeld dat u kan helpen

plat_ellipse.sldprt
6 likes

Dit is wat ik wil doen, de flat is geveegd op een ellips en het geheel is gebogen.

pb190004.jpg

Het is prachtig!

Goed...

Is de bocht van 5000 mm een cilinder of een bol?

En welke versie van SW gebruik je?

Zoiets?

Als dat het is, vertel het me, ik zal het uitleggen. Het is gedaan onder SW2013.

screenshot246.jpg

@benoit ik SW 2014  gebruik, ja, dat is het, gezien de schermafbeelding is het niet gemakkelijk.

Persoonlijk heb ik een buis van R 5000 gemaakt, ik heb materiaal van een ellips verwijderd, vervolgens heb ik een composietcurve gemaakt, vervolgens heb ik het profiel op deze curve gescand en het lichaam van de resterende buis verwijderd.

Vriendelijke groeten.

Oké, dus ik zal je meer details geven. Even een verduidelijking, ik heb de bankschroef zo ver geduwd dat hij op een bol projecteerde en niet op een cilinder. Dus wie meer kan, kan minder!

_Extrusion een oppervlak van een ellipsschets.

_Extrusion of oppervlakteomwenteling van de straal, om een cilinder of een bol te verkrijgen (afhankelijk van uw behoeften)

_2 oppervlaktebeperkingen op de 2 oppervlakken om een gemeenschappelijke rand te verkrijgen die als ondersteuning voor de sweep zal dienen

_Insertion een samengestelde curve op basis van de rand die net erboven is verkregen.

_Suppression oppervlaktelichamen (je kunt ze ook verbergen, maar ik geef er de voorkeur aan om te verwijderen wat niet meer wordt gebruikt!)

_Esquise op een referentievlak om de rechthoek te tekenen, valt een hoekpunt samen met de kromming en een zijdelingse raaklijn eraan

_Insertion een Swipe-functie die gebruik maakt van schetsen en curve. Er is een optie om te controleren om een correcte weergave te hebben: Selecteer in Opties/Trajectuitlijningstype "Minimale torsie"

Dat is het, niet ingewikkeld ;-)

Deel 5.SLDPRT
1 like

Dank je wel Benoit en aan de anderen.

Niet zo ingewikkeld dat is waar, maar ik heb geen goede beheersing van oppervlaktefuncties.

Vriendelijke groeten.

En nogmaals bedankt voor je tijd.