Nou, eindelijk, ik denk dat ik een simpele veeg zal doen na het gesloten profiel en ik zal mijn vorm hebben. Het enige probleem is dat ik het niet heb ontwikkeld.
Als je het later moet uitvouwen, moet je door de plaatwerkmodule gaan
Nou, eindelijk, ik denk dat ik een simpele veeg zal doen na het gesloten profiel en ik zal mijn vorm hebben. Het enige probleem is dat ik het niet in de Europarlementariër zal hebben ontwikkeld.
a.png
Met zo'n hoek is het meer verspanen dan buigen
Het bewerken van dergelijke onderdelen kun je afsluiten. Het is een profiel dat op lengte wordt getekend en vervolgens wordt gematrixt op basis van de bestemming van het stuk.
Na inderdaad, het uiterlijk lijkt levendig, maar goed, SW kan niet eenvoudig buigen zoals uitvinder, dus we doen wat we kunnen...
a.png
Niets weerhoudt u ervan om uw profiel te tekenen zonder het te bewerken, te buigen en vervolgens de inkeping erin te maken.
Het stuk zal opvouwbaar en gebogen zijn.
Hallo
Ik denk dat je de functies Sweep en Sheet Metal moet doorlopen zoals Bart zegt.
Hier is een voorbeeld.
Allereerst heb ik een scan gemaakt met een dikteafmeting die compatibel is met plaatwerk (bijvoorbeeld 2 mm). Daarna ben ik overgestapt op plaatwerk om mijn plaatwerkfunctie en de "Convert-Volume"-functie te hebben. Ik heb deze functie bewerkt en het vakje "Instellingen overschrijven" aangevinkt om de dikteafmeting te wijzigen (bijvoorbeeld 5->25 mm). En ten slotte heb ik het materiaal verwijderd door te vegen om de groef te maken.
Dit stelt ons in staat om het uitgevouwen te verkrijgen.
Ik heb het onderdeel in SW2014 gemaakt.
Vriendelijke groeten
cintrage0.png
Zonder failliet te gaan, voeg je gewoon een curve toe aan de schets.
.PL Ik heb deze oplossing niet geprobeerd. Ik zal zien.
Bart, je hebt het over het maken van een stuk plaatwerk aan de basis? In de vorm van een rechthoek die een profiel volgt en vervolgens de inkeping maakt?
Dank u allen voor uw hulp
Zo ziet het eruit met mijn techniek.
Ik nam een 20 mm dikke plaat die ik boog, daarna verwijderde ik het materiaal dat erin was geveegd.
cintree.png
Ja Bart, zo is het een beetje door aan de onderkant te buigen in plaats van aan de voorkant... zie JMSAVOYAT
... "Als je een man een vis geeft, zal hij op een dag eten. Als je hem leert vissen, zal hij altijd eten"...
De jmsavoyat methode werkt goed, maar zodra ik de getapte gaatjes op het onderdeel maak, ontvouwt het zich niet meer....
In configuratie buigvlak/boorplan
je moet je stuk uitvouwen met de functie "Uitvouwen" en niet "Uitvouwen", je materiaal verwijderen en het laten "vouwen"
Juist...
Dank je wel Bart