Hallo, ik ben nieuw bij solidworks, ik werk voornamelijk in gevouwen plaatwerk. Ik zou graag willen weten hoe ik orde kan scheppen in de creatieboom en de verschillende delen van mijn stuk kan groeperen. Bijvoorbeeld de pasta's voor het fixeren van een onderdeel in de ene map, de poten voor een ander in een andere, enz. Om een onderdeel snel te kunnen modificeren zonder te zoeken door veel offsets, geëxtrudeerd materiaal of gebroken hoeken,... Je verdwaalt snel denk ik.
Ik zou ook graag in staat zijn om verschillende configuraties van mijn onderdeel te maken, bijvoorbeeld verbinding met las of bolons, klinknagels om aan het einde het beste idee te behouden.
Ik denk dat mijn twee vragen vergelijkbaar zijn. Ik heb de mappen geprobeerd, maar het genereert fouten en de entiteiten van de boom bewegen niet altijd zoals ik wil
Wees voorzichtig, je kunt de "functies" niet verplaatsen zoals je wilt in relatie tot hun afhankelijkheden. Als je een vouw1 gebruikt en vervolgens maak je een vouw 2 die is gebaseerd op de geometrie van vouw 1, dan kun je vouw 2 niet voor vouw 1 plaatsen.
Voor mij is er alleen in een vergadering die je kunt groeperen zoals je niet wilt.
Aan de andere kant kunt u een basismap voor plaatwerk hebben die gemeenschappelijk is voor al uw varianten en een map voor elke variant waarin alle functies waaruit deze bestaat, worden gegroepeerd. (geklonken rugleuning, gelaste rugleuning, bout rugleuning..... ect) Maar in elke map volgen uw functies uw volgorde van creatie. Als ze geen verbinding hebben, kun je ze herwerken, anders kun je dat niet. (ouderfunctie voor kinderen)
Om uw verschillende versies te beheren, hoeft u alleen maar voor elk van hen de basis- of gemeenschappelijke plaatwerkmap en een map te bewaren die overeenkomt met de variant (gelast, bouten, enz.).
Daarna weerhoudt niets u ervan om elk van uw functies te hernoemen om uw weg te vinden. (vouwen links, vouwen aan de voorkant .....)
Ik weet niet of het je is opgevallen, maar sinds 2017, wanneer je op een gezicht van de munt klikt, opent SW een venster met de geschiedenis van de functie die je kunt gebruiken alsof je in de creatieboom zit, dus je hoeft niet meer in de boom te zoeken. Er is ook nog een andere mogelijkheid om de functies die je het meest gebruikt in de favorietenmap te plaatsen die altijd bovenaan de boom staat