Klasyfikacja w drzewie projektowym;

Witam, jestem nowy w solidworks, pracuję głównie w składanej blasze. Chciałbym wiedzieć, jak uporządkować drzewo tworzenia i pogrupować różne części mojego utworu. Na przykład pasty do mocowania jednej części w jednym katalogu, nóżki do innej w innym itp. Aby móc szybko zmodyfikować część bez przeszukiwania wielu offsetów, wytłoczonego materiału lub złamanych narożników,... Myślę, że szybko się gubisz.

Chciałbym również mieć możliwość wykonania kilku konfiguracji mojej części, na przykład połączenie ze spoiną lub bolonami, nity, aby zachować najlepszy pomysł na końcu. 

Myślę, że moje dwa pytania są podobne. Próbowałem katalogów, ale generuje to błędy, a jednostki drzewa nie zawsze poruszają się tak, jak chcę

Dziękuję

Witam, w której wersji jesteś?

Niech moc będzie z tobą

1 polubienie

Witaj sw 2018

Musisz utworzyć foldery: kliknij prawym przyciskiem myszy "utwórz folder" i przeciągnij do niego wszystkie operacje według typu.

1 polubienie

Uważaj, nie możesz przesuwać "funkcji" tak, jak chcesz, w odniesieniu do ich zależności. Jeśli użyjesz fold1, a następnie wykonasz fold 2, który jest oparty na geometrii fold 1, nie będziesz w stanie umieścić fold 2 przed fold 1.

Dla mnie jest tylko w zespole, który możesz grupować według własnego uznania.

Z drugiej strony możesz mieć podstawowy folder z arkuszem blachy, wspólny dla wszystkich wariantów, oraz folder dla każdego wariantu, grupujący wszystkie funkcje, które go tworzą. (oparcie nitowane, oparcie spawane, oparcie śrubowe..... ect) Ale w każdym folderze twoje funkcje są zgodne z twoją kolejnością tworzenia. Jeśli nie mają połączenia, możesz je przerobić, w przeciwnym razie nie będziesz w stanie. (funkcja nadrzędna przed dziećmi)

Aby zarządzać różnymi wersjami, wystarczy zachować dla każdej z nich podstawowy lub wspólny folder z blachą oraz folder odpowiadający wariantowi (spawane, itp.).