3D gebogen hekwerk

Hallo

Ik heb hulp nodig bij een nogal ingewikkeld project, ik moet een hek maken op een gebogen muur als mijn hulpstuk. Ik heb een andere aanpak geprobeerd, ik ben er al in geslaagd om de muur vrij goed weer te geven, maar voor het mechanisch gelaste deel zit ik vast. Ik moet een lage en hoge rail maken in 40x10.

Als iemand een oplossing heeft, dank u dan.

cloture.png

Hallo en wat is het probleem 

Of blokkeert het?

@+

1 like

Welkom @gt22 

Ik voel twee oppervlakken verschoven om het bodemprofiel te verkrijgen. Een vanaf de bovenkant van de muur en de andere vanaf de zijkant van de muur.
Voor het bovenprofiel een oppervlak met een offset aan de zijkant van de muur en een spline voor de vorm van het topprofiel.

Wat denk jij, Meester van Oppervlakken? ;-)

Vriendelijke groeten

Ik denk dat zijn probleem is om de 3D-schets te maken die de kromming van de muur volgt. En dan in feite het "uitrollen" van de 3 toonhoogtes, voor de verticale normaal gesproken niets ingewikkelds. 

Gezien de kleine kromming moet de uitgeklapte vrij dicht bij de geprojecteerde versie liggen. (Nog minder vervelend als de uiteinden in de paal zijn ingebed.

Ik denk dat ik een offset-oppervlak zou maken dat door het midden van de muur gaat. (als de muur constant  is D= wandbreedte /2 logisch)

Vervolgens een schets op een "plat" vlak dat ik in een 3D-schets op het gebogen oppervlak projecteer .

Het enige dat overblijft is om de monteur te spelen.

Ik maak gebruik van het feit dat ik op dit moment weinig werk heb om mijn theorie te testen :))

@+

1 like

ah klein probleem: het is onmogelijk om de "monteur" op een bocht te gebruiken, maar alleen op een rechte lijn.

Het dwingt je om door smoothing te gaan die je zult moeten transformeren in plaatwerk (zie de tutorials van vorige maand daarvoor)

Onze experts op het gebied van trapleuningen hebben zeker een methode voor u.

Dank u voor uw antwoorden. Gezien de complexiteit van het project dat ik met mijn werkplaats heb kunnen regelen om een sjabloon te maken, toch bedankt.

Sorry, maar ik zie niet in hoe ik een vraag kan sluiten of zelfs kan verwijderen als opgelost, BEDANKT

Hallo @Zozo_mp 

via de bijgevoegde afbeelding

Ja, ik persoonlijk, ik zal werken via een opbouwbasis

en 3D-curven en offset- en geprojecteerde curven via x geconverteerde schetsen

De rest voor de buizen scan via X schetsen

altijd gedaan (hfdst. r) deze zeer lichtgrijze tab om afbeeldingen te plaatsen ;-(

voor de lol ;-)

@+ ;-)

3 likes

@gt22 hallo, als u uw voorbeeldbestand (SW2019 max) kunt bijvoegen, ben ik geïnteresseerd ;)

Bij voorbaat dank en gewoon om de moeite te nemen ga je op zoek naar de lichtgrijze knop op een witte achtergrond hihihi

1 like

+1 Ik zou ook graag willen weten hoe ik het moet doen