Hallo Pierre
Ik begrijp uw teleurstelling en het is waarschijnlijk dat mijn antwoord u niet zal bevallen: maar het is niettemin een eenvoudige verklaring.
Alle Solidworks is gebaseerd op het extruderen of verwijderen van materiaal uit een schets, die aan elk vlak of gezicht van het model is bevestigd.
In uw geval gebruikt u niet dezelfde referentie voor "trekmoer" en "treklager", daarom kunt u niet dezelfde instellingen hebben.
Uitleg:
Het ontwerp gebeurt altijd vanuit de schets en meer bepaald vanuit het schetsplan. Wat logisch is voor degenen die een- of tweedelige mallen maken.
Maar je begint met een schets in het tandwiel voor de lagertrek en een buitenoppervlak voor de moertrek.
De buitenste tocht zal daarom ondersteboven (undercut) worden gedaan, terwijl de andere naar binnen zijn, de verwijdering zal standaard naar buiten worden gedaan.
Daarom ben je gedwongen om de richting alleen voor de dop om te keren dankzij deze precies voorziene functie, anders zou iemand niet hetzelfde referentiekader gebruiken. Merk op dat u in plaats van de richting om te keren, het materiaalverwijderingsplan zou kunnen verschuiven, maar dit is omslachtiger en riskanter dan het omkeren van de richting!
Ik maak geen mallen meer, maar vroeger ging ik uit van één referentiekader, beginnend bij het scheidingsvlak voor enkele, tweedelige mallen. Voor meerdelige mallen is het iets ingewikkelder, maar het principe is hetzelfde.
Vriendelijke groeten
[HS aan]
Ik bemoei me met wat me niet aangaat, dus steek me alsjeblieft niet in brand ;-)
Er is iets mis, want als het vanwege de overblijfselen a priori is om te ontvormen, maar slechts enkele delen hebben tocht.
Ik concludeer dat het niet bedoeld is om te ontvormen, omdat alle andere oppervlakken niet zijn gestript, maar om lager- of moerpassingen te vergemakkelijken
Dit is te begrijpen voor de bout waarvan kan worden aangenomen dat deze erg strak zit, het is minder begrijpelijk voor de lagerstop, vooral als deze zich in het midden van het tandwiel bevindt. Ik zie niet in hoe je het kunt invoegen.
Ik heb nog andere opmerkingen over de grootte van de tochtafschuiningen, maar ik wil je geduld niet misbruiken ;-) dus ik onthoud me van stemming ;-)
[HS uit/ ]