Combineer met SW2013

Hallo

Ik zou graag 2 delen combineren, een vliegtuigvleugel met 2 verschillende profielen en een raster dat als versteviging zal dienen, dit voor een 3D-print.

Ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet.

Ik laat je opnames zien met een "combineren" in aftrekken en een andere in "gewoon"

Ik voeg ook het SW-bestand toe

Doe-het-zelf

capture.jpg
capture1.jpg
capture2.jpg
test2.sldprt

Hallo

Niet erg duidelijk voor mij het gewenste resultaat. Is het dit?

Ik denk dat @soring gelijk heeft.
Ik zie het al gebeuren:
- snijden van het verstevigingslichaam volgens het binnenprofiel van de vleugel (als het een vorm van extrusie is, anders zie hieronder)
- Combineer de 2 lichamen.

Als de (binnenste) vorm van de vleugel een soort gladstrijken is, is het nodig om een tussenstap te doorlopen door een kopie (insert/function/move-copy) van het vleugellichaam te maken, de bewerking van het aftrekken tussen de wapening en de vleugel, eventueel het elimineren van de overtollige lichamen van de wapening en vervolgens het samenvoegen van de resterende lichamen.

1 like

Hallo

Ja @soring, dat is waar ik naar op zoek ben, hoe heb je het gedaan?

doe-het-zelf

De eerste stap is het verwijderen van het rooster aan de buitenkant van de vleugel.

Beweeg de cursor omhoog net na de shell-functie.

0 mm offset van het binnenoppervlak van de schaal.

Hierdoor ontstaat een oppervlak dat identiek is aan de binnenkant van de schaal.

Naar beneden verplaatsen na verwijdering Extrusie 2.

Verwijder vervolgens in de oppervlaktefuncties het raster (blauw) dat zich qua oppervlak buiten dit oppervlak bevindt (oranje).

Combineer vervolgens alle volumes.

screenshot_1.png
screenshot_2.png
screenshot_5.png
3 likes

Hallo

Een andere mogelijkheid: beperk het raster van de schets tot de contouren van de binnenvorm van de vleugel, met een kleine marge (1 mm?) om "randeffecten" en andere "nuldikte" te voorkomen. De schetsfunctie "Fit Features" wordt veel gebruikt voor deze bewerking.
Voer vervolgens een dunne extrusie uit in beide richtingen, naar elk van de twee binnenoppervlakken van de vleugel. Merk op dat het niet nodig is om de schetslijnen te verdubbelen voor een dunne extrusie...

Schets weergave

Weergave van de extrusiefunctie:

Vriendelijke groeten...

3 likes

Hallo

Met de split-functie werkt het ook erg goed:

Dan verwijder je je lichaam:

5 likes

Geweldig, dankzij jullie beiden, het werkt in beide gevallen heel goed.

Ik nam de rasterschets om de dunne functie te gebruiken, maar als ik extrudeer, maakt het me alleen een lijn, ik denk dat het een kwestie van beperking is.

Dus ik heb het herzien door ze een voor een te repareren.

Is er een snelle manier om het te doen?

doe-het-zelf

Oh ja, ook goed.

Zou je je schermafbeeldingen als bijlagen kunnen plaatsen, in de hoofdtekst van het bericht dat we niet goed kunnen zien?

Geen probleem, ik doe mee.

capture.jpg
capture1.jpg
capture2.jpg
1 like

Geweldig, bedankt

Hallo

@vspemens , ik probeer je methode te reproduceren, maar ik mis indicaties.

Hoe heb je je keuze gemaakt voor je eerste screenshot?

Mijn screenshot is anders dan die van jou, het kan een probleem met de SW-versie zijn, ik ben in 2013.

doe-het-zelf

capture.jpg

Hallo

Wat de uitvoering ook is, het principe is hetzelfde. 

Het verstelgereedschap is de vleugel. De vleugel snijdt door de grille.

Maar HEEL BELANGRIJK: de kite moet volledig door het rooster gaan om te kunnen werken.

Verwijder dus eerst het overtollige raster zoals in alle voorbeelden te zien is.

Dit is wat ik krijg door op het offset-oppervlak te klikken, want op de elementen gebeurt er niets

capture.jpg

Controleer ten minste één van de twee resulterende lichamen

Goed, maar als ik het eenmaal goed doe, gebeurt er niets.

Ik moet iets missen

1 like

dan blijft het om te doen wat ik hierboven zei, knip het overtollige raster weg dat voorbij de vleugel gaat. De vleugel moet volledig door de grille gaan. Het beste is om het raster af te snijden met twee vlakken (zoals deze twee rode lijnen) die de vlieger aan elke kant afbakenen. 

Als het niet werkt, moet u het bestand posten om de fout te vinden.

Dat is wat ik deed, zo ziet het er voor mij uit

capture.jpg
capture1.jpg
test3.sldprt

Ok ik snap het. De fout zit tijdens de extrusie. U moet het vinkje bij "Samenvoegen" uithalen. Het rooster moet een los volume van de vleugel zijn voordat het wordt gespleten. Ze mogen geen gemeenschappelijk lichaam vormen. Nog niet.

Na validatie heb je 3 verschillende lichamen (volumes). Het raster bestaat uit twee delen.

Je moet deze twee stukken combineren.

Na deze stap moeten de twee rastergrenzen opnieuw worden gedaan (gerepareerd). Het te snijden lichaam moet opnieuw worden gedefinieerd door het materiaal te verwijderen.

Nu kan het splitsen correct worden gedaan

3 delen na splitsing

Het nutteloze (buitenste rooster) zal moeten worden verwijderd door verwijdering. Kies vervolgens het volume dat u wilt verwijderen.

Twee carrosserieën die binnengrille + vleugel blijven

Combineer ze om één item te krijgen.

Ik weet het, veel stappen, maar het komt door een aantal keuzes die in eerste instantie zijn gemaakt. In het beste geval zouden het 7 functies zijn geweest in plaats van 10. Het maakt geen groot verschil op dit stuk, dat heel eenvoudig is. Maar later, bij complexere stukken, zal de keuze van methoden belangrijk zijn.

2 likes

Oh oké, dank je

1 like