Ik zou graag 2 delen combineren, een vliegtuigvleugel met 2 verschillende profielen en een raster dat als versteviging zal dienen, dit voor een 3D-print.
Ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet.
Ik laat je opnames zien met een "combineren" in aftrekken en een andere in "gewoon"
Ik denk dat @soring gelijk heeft. Ik zie het al gebeuren: - snijden van het verstevigingslichaam volgens het binnenprofiel van de vleugel (als het een vorm van extrusie is, anders zie hieronder) - Combineer de 2 lichamen.
Als de (binnenste) vorm van de vleugel een soort gladstrijken is, is het nodig om een tussenstap te doorlopen door een kopie (insert/function/move-copy) van het vleugellichaam te maken, de bewerking van het aftrekken tussen de wapening en de vleugel, eventueel het elimineren van de overtollige lichamen van de wapening en vervolgens het samenvoegen van de resterende lichamen.
Een andere mogelijkheid: beperk het raster van de schets tot de contouren van de binnenvorm van de vleugel, met een kleine marge (1 mm?) om "randeffecten" en andere "nuldikte" te voorkomen. De schetsfunctie "Fit Features" wordt veel gebruikt voor deze bewerking. Voer vervolgens een dunne extrusie uit in beide richtingen, naar elk van de twee binnenoppervlakken van de vleugel. Merk op dat het niet nodig is om de schetslijnen te verdubbelen voor een dunne extrusie...
Geweldig, dankzij jullie beiden, het werkt in beide gevallen heel goed.
Ik nam de rasterschets om de dunne functie te gebruiken, maar als ik extrudeer, maakt het me alleen een lijn, ik denk dat het een kwestie van beperking is.
Dus ik heb het herzien door ze een voor een te repareren.
dan blijft het om te doen wat ik hierboven zei, knip het overtollige raster weg dat voorbij de vleugel gaat. De vleugel moet volledig door de grille gaan. Het beste is om het raster af te snijden met twee vlakken (zoals deze twee rode lijnen) die de vlieger aan elke kant afbakenen.
Als het niet werkt, moet u het bestand posten om de fout te vinden.
Ok ik snap het. De fout zit tijdens de extrusie. U moet het vinkje bij "Samenvoegen" uithalen. Het rooster moet een los volume van de vleugel zijn voordat het wordt gespleten. Ze mogen geen gemeenschappelijk lichaam vormen. Nog niet.
Na validatie heb je 3 verschillende lichamen (volumes). Het raster bestaat uit twee delen.
Je moet deze twee stukken combineren.
Na deze stap moeten de twee rastergrenzen opnieuw worden gedaan (gerepareerd). Het te snijden lichaam moet opnieuw worden gedefinieerd door het materiaal te verwijderen.
Nu kan het splitsen correct worden gedaan
3 delen na splitsing
Het nutteloze (buitenste rooster) zal moeten worden verwijderd door verwijdering. Kies vervolgens het volume dat u wilt verwijderen.
Twee carrosserieën die binnengrille + vleugel blijven
Combineer ze om één item te krijgen.
Ik weet het, veel stappen, maar het komt door een aantal keuzes die in eerste instantie zijn gemaakt. In het beste geval zouden het 7 functies zijn geweest in plaats van 10. Het maakt geen groot verschil op dit stuk, dat heel eenvoudig is. Maar later, bij complexere stukken, zal de keuze van methoden belangrijk zijn.