Ontwerp Tafel VBA-bedieningselementen

Hoi allemaal!

Sindsdien heb ik veel vooruitgang geboekt met betrekking tot de kleine simulatie en de update van de onderdelenfamilies in de auto!

Maar ik kom bij een probleem met de functie "insertfamilytableopen"

Ik zal snel de manipulatie uitleggen die mijn code op dit moment doet:

Het leest de assemblage stuk voor stuk, telt de bestanden (assemblages en onderdelen) die een onderdelenfamilie hebben.

Vraag de gebruiker om toestemming om deze tabellen vervolgens uit te pakken in een .xls bestand, de actieve tabel te verwijderen (intern naar solidworks) en vervolgens een nieuwe tabel te koppelen aan het excel-bestand (afgezien van de locatie van de artikelfamilie veranderen de afmetingen voorlopig niet)

Zodra dit is gebeurd, moet de gebruiker het adres invoeren van de map met alle .xls bestanden voordat ze worden bijgewerkt volgens het basisbestand.

Vervolgens wordt er een update van de montage gemaakt.

Goed... In theorie werkt het! Het probleem is dat zelfs als dit is gedaan, de onderdeelfamilie in solidworks eigenlijk geen centimeter verandert! =o

Zou er een manier zijn om deze "insertfamilytableopen"-functie te koppelen aan een specifiek onderdeel van de assembly? En om te controleren of het goed is aangesloten?

want ik moet toegeven dat ik niet echt zie waar het probleem vandaan komt =/

Vriendelijk

Yoann

(Ik kan het excel-bestand met de volledige code koppelen indien nodig)

Voor degenen die geïnteresseerd zouden zijn, hier is het kleine beetje dat mijn probleem oploste:

"Dim swModel         As SldWorks.ModelDoc2

Dim swDesignTable   als SldWorks.DesignTable

Dim Longstatus   zo lang

Dim lange waarschuwingen zo lang

Stel swApp = CreateObject("SldWorks.Application") in

filename = "c:\users\" & Gebruikersnaam & "\desktop\Simu\00-" & NumP & "-0-Came.xls"

Stel swModel in = swApp.OpenDoc6("C:\PDM\11 SIMULATION\01 Continuous Casemaker\Introduction_ _produit\00-XXXXX-0-Came.SLDPRT", 1, 0, "", longstatus, longwarnings)

swModel.DeleteDesignTable

swModel.InsertFamilyTableOpen (bestandsnaam)
        swModel.CloseFamilyTable

Set DesignTable = swModel.GetDesignTable

DesignTable.LinkToFile = Waar

swModel.Opslaan"

Dat is het =) Na de ene  strijd na de andere, bereik ik eindelijk mijn doel! Gedeeltelijke automatisering van een formaatwissel op Solidworks :-)

In de hoop dat het kan helpen

Vriendelijk

Yoann