Hoe heb je tegelijkertijd een alleen-lezen en bewerkbare bibliotheek?

Hallo, mijn bibliotheek staat op de server, ik wil deze alleen-lezen naar solide maken, stoppen met het sedstatisch opslaan van de componenten "zelfs als er geen wijziging is aan de bibliotheekonderdelen", maar en dit is waar ik vastloop, ik werk deze bibliotheek vrij vaak bij, voeg confique toe aan de componenten of voeg nieuwe componenten toe.

Is het haalbaar om beide staten te hebben?

Als u de beheerder bent, hoeft u alleen maar de lees-/schrijfinstelling van deze genoemde bibliotheek te wijzigen

maar voor een zekere effectiviteit

Deze bibliotheek moet alleen-lezen zijn voor gebruikers

Anders wordt het een echte souk als iedereen hetzelfde doet

Een kwestie van gezond verstand lijkt me ;-)

@+ ;-)

Alleen lezen en bewerkbaar, het is van nature antinomisch.

De enige manier is om met de gebruikers te spelen:
- een beheerder die het recht heeft om te bewerken
- Gewone gebruikers die alleen kunnen lezen.

Als het alleen is om herberekening te voorkomen, zet u gewoon de blokbalk aan.

Hebben de componenten configuraties?

3 likes

Hallo

Door een wachtwoord op de wijziging te zetten, voldoet deze aan uw behoeften.

Daarna weet ik niet hoe de software zal reageren als hij erin wil schrijven.

S.B

Hallo

Vraag gewoon je serverbeheerder om toegang te geven tot je bib-map in alleen-lezen modus voor iedereen behalve jij.

@+

2 likes

U moet een SolidWorks-macro maken waarmee u snel de status van uw bestand kunt wijzigen.

ficap_macro_cocher_la_lecture_seule.txt
2 likes

Misschien als u twee sessies beheert, waarvan er één is geconfigureerd zoals alle andere gebruikers: geen schrijftoegang tot de bibliotheekmap. En nog een "Bibliothecaris"-sessie waarmee u de toegang tot deze bibliotheek alleen voor uzelf kunt beheren.

Daarna hoef je alleen nog maar te schakelen tussen de verschillende sessies!

Ik wilde deze oplossing in uw geval testen, maar mijn computerwetenschapper begreep het nut niet en deed het daarom niet!

Een eenvoudig ding om in te stellen,

is om het vakje "alleen-lezen" van Windows aan te vinken

Dus eigenlijk zullen al je slabbetjes er zo uitzien.

En wanneer u tussenbeide komt voor wijziging, schakelt u het bestand uit en neemt u het als een schrijfopdracht.

Aan de andere kant voorkomt het niet dat iemand nog steeds de manipulatie uitvoert en dus de bestanden modd.

Dus als er meerdere back-ups van de server zijn, kunnen we herstellen als dat nodig is.

2 likes

(en ook ter informatie, het is mogelijk om met meerdere mensen aan grote projecten te werken, zonder verplicht te zijn om ePDM te hebben, want er zijn functies en goede instellingen voor te doen in Solidworks)

1 like