Hoe wijs ik een materiaal toe aan een deelfamilie?

Hallo

Hoe wijs ik een materiaal toe aan alle instanties in een deelfamilie?

1 like

u moet de kop van de kolom $library:material@nom_pièce (of $bibliotheque:materiaux@nom_pièce in het Frans) invullen waarmee u in de bestaande materialenbibliotheek kunt zoeken naar de naam van een materiaal dat u dus als waarde invoert, bijvoorbeeld: solidworks materialen:Messing

1 like

Het materiaal van een component wordt beheerd op artikelniveau  , maar door met de rechtermuisknop te klikken op " Materiaal <niet gespecificeerd> " kunt u " Materiaal configureren ". Als u vervolgens uw deelfamilie aanmaakt, wordt de kolom automatisch ingevoegd en gevuld.

materiau-famille_piece.zip
2 likes

De familie van onderdelen is al gemaakt. Ik zou graag een onderwerp willen toekennen aan alle organen.

"Je moet de kolomkop $library:material@nom_pièce (of $bibliotheque:materiaux@nom_pièce in het Frans) invullen", waar staat het precies?

Dit is direct te vinden in de bestaande artikelfamilie, u moet een kolom toevoegen om de materialen volgens de configuratie te beheren.

"Je moet de kop van de kolom invullen $library:material@nom_pièce (of $bibliotheque:materiaux@nom_pièce in het Frans)", waar staat het precies?

Zie bijgevoegde afbeelding

materiau-famille_piece0.jpg
2 likes

Hierna....

capture.png

.... Dat heb ik!

capture.png

Welke versie van SolidWorks gebruik je? Zal het mogelijk zijn om uw component te laten zien wat het probleem veroorzaakt?

2012

Bijgevoegd is het document

vis_chc_classe_8.8_zinguee.sldprt

Ik heb net getest op uw bestand, het lijkt niet te werken in 2012 versie, maar in 2013 geen probleem.

In 2012 kunt u nog steeds met de rechtermuisknop op de materialen "configureerfunctie" verschillende materialen definiëren op basis van de configuraties, maar dit wordt niet weergegeven in de artikelfamilie.

Ik test morgen op een 2013 versie.

Ik hou jullie op de hoogte

Bedankt voor alles.

Hallo allemaal,

Inderdaad, het invoeren van het materiaal in een familie van onderdelen is een van de nieuwigheden van SW 2013!

Pagina 82 van de bijgevoegde pdf

@+

whatsnew.pdf
1 like