Hoe kan ik de afmetingen bekijken van een schets die niet in een tekening is gebruikt?

Hallo

Uh...  Het zit allemaal in de titel.

In detail heb ik een schets in mijn 3D-onderdeel waarop ik afmetingen heb, maar deze wordt niet gebruikt in een functie.
Vandaar de vraag, hoe ze in de tekening op te halen.

Bij voorbaat dank.

Hallo

Het is de kleine toverstaf: "objecten van het model":

http://help.solidworks.com/2013/French/SolidWorks/sldworks/c_insert_model_items.htm

Ik praat er (onder andere) over in mijn SolidWorks cheatgids:

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/astuces-debutants-solidworks-1

Ik heb alles gecontroleerd in "Modelobjecten" en ze verschijnen niet.
Is er een truc die me ontgaat?

Dit is niet mogelijk, tenzij je ervoor kiest om de schets te laten zien (niet altijd even elegant).

1 like

Ah, de schets wordt niet gebruikt! Je moet in dit geval de schets laten zien!

Vouw in de boom aan de linkerkant de weergave uit, ga naar de schets en klik met de rechtermuisknop > weergeven.

Zelfs als je de schets laat zien, verschijnen ze niet.

Hallo

Klik in uw tekening met de rechtermuisknop op uw schets in de functiebeheerder en toon vervolgens de afmetingen.

@+

montrer_cotes.jpg

Het is raar, ik kan de schets laten zien, maar niet de afmetingen.

Nou, ik heb de afmetingen met de hand toegevoegd. Als iemand een idee heeft.
Bedankt.

Ik heb mijn probleem niet opgelost, maar ik zal het oplossen.

Hallo

In welke versie zit je?

In 2016 kan ik de schets verbergen of de zijkanten ervan laten zien.

@+

Hallo, als u de afmetingen van een ongebruikte schets wilt invoegen, moet u het geel gemarkeerde vakje onder aan de tabel aanvinken. Vriendelijke groeten

capture.png
1 like

Dus waarom zou je de vraag sluiten als je het niet hebt opgelost????????

1 like

Zeker al na een uur. Goed.

Hallo

Op de tekening moet u bij het selecteren van een weergave de importannotatie en de ontwerpaankondiging controleren. Zie bijlage.

cotes_de_conception.jpg

Ik ben in SW2014.
Ik heb het probleem niet opgelost omdat er geen oplossing is.
Mijn behoefte is heel specifiek, maar niet frequent.

Om te proberen het simpel te houden. Ik ben bezig met het definiëren van een complete stansbewerking van een onderdeel met veel linkervlakken. Omdat ik een eerste snede van het materiaal moet doorlopen, een aantal strijken en vouwen voordat ik verder ga met het eigenlijke typen, moet ik profielen definiëren die, wanneer het stuk uit de ene stempel komt, in de volgende gaat. Dus tussen de linkervlakken, de vouwen en de ontwerpen heb ik tijdens het ontwerpproces 2D- en 3D-schetsen gegenereerd die het resultaat zijn van verschillende functies. En als ik uiteindelijk een plan nodig heb dat deze verschillende schetsen over elkaar heen legt met het voltooide getrapte deel en deze schetsen niet worden "geactiveerd" (ze worden verwijderd ) volgens de configuraties, kan ik in mijn plan de schetsen laten zien, maar niet de afmetingen die worden gecontroleerd.

Ik heb al uw suggesties en andere geprobeerd, maar het mocht niet baten.

De oplossing is dus om de afmetingen handmatig in mijn plan te zetten.

Dank u voor uw hulp.

1 like