Hoi allemaal
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om de namen van de assemblages waar een onderdeel wordt gebruikt op te halen en deze vervolgens op een plan in te vullen?
Dit is vergelijkbaar met het proces van individuele onderdeeleigenschappen.
Fingers crossed :)!
Bedankt.
Hallo
Kijk hier of het je kan helpen.
Hallo ac cobra 427,
Kunt u in een paar regels de methode beschrijven die het mogelijk kan maken om deze vraag op te lossen?
Klik met solidworks explorer op de assemblage of uw onderdeel, ga vervolgens naar het tabblad "gebruikt in" en daar heeft u het resultaat van uw aanvraag.
1 like
Goedenavond Ac Cobra
Kan geen toegang krijgen tot de link omdat het bericht op Lyncoa staat
Dat deed het bij mij een tijdje en toen leek het PB weg te zijn, of het nu op IE of Firefox was.
Als u de beveiligingswaarschuwing overschrijft, hebt u er nog steeds toegang toe, maar het is zeer riskant.
Hoi Zozo_mp,
Ik ben chorm en het werkt goed ... de link verwijst naar een soortgelijke vraag over Lynkoa...
img_20190310_215548_544.jpg
Hoi allemaal
Dank u voor uw antwoorden :). Al deze methoden moeten echter handmatig worden uitgevoerd buiten een tekening om.
Is het mogelijk om de namen op te halen van samenstellingen waarbij een onderdeel op dezelfde of bijna dezelfde manier wordt gebruikt als degene waarmee u de eigenschappen ervan op een tekening kunt achterhalen?
Tenzij u een macro maakt die een gedefinieerde set bestanden doorzoekt en een notitie maakt met het resultaat, is het antwoord nee.
Gezien de verwerkingstijd, met alleen SW Explorer, zou het hebben van een dynamische link die een dergelijke lijst weergeeft een ramp zijn in termen van openingstijd van bestanden.
2 likes
Bedankt voor je antwoord, ik weet nog niet genoeg over macro's. Ik denk dat ik daar een beetje bij stil zal staan.
Heb je tips voor beginners om me te adviseren?
Hallo
er zijn Add-Ins en Add-Ons, waarvan sommige partnerproducten zijn.
Als voorbeeld volgen hier enkele
Hier is een voorbeeld van een interessant hulpmiddel voor assemblages
In de partnerproducten zijn er meer dan 400 voorstellen die je een beetje moet graven, het is niet gratis, maar het kan erg handig zijn.
Ik lees echter "beginnerstracks", dus ????
1 like
Bedankt voor je leads.
Daar ga ik eens naar kijken.
Nogmaals bedankt!
Hallo
Om met macro's te beginnen, elke cursus op de vba kan de truc doen zoals deze. Daarna hoef je alleen nog maar de functies te gebruiken die beschikbaar zijn in de Solidworks API, je kunt ze HIER vinden, degene die je het meest zullen interesseren bevinden zich in de SolidWorks.Interop.sldworks naamruimte.
Wat uw probleem betreft, betwijfel ik of een eenvoudige macro echt levensvatbaar is, tenzij uw hoeveelheid te analyseren assemblage klein is.
Dan denk je dat een database nog steeds erg handig is:)
Ter informatie, hoeveel assemblages moet u analyseren?
Vriendelijke groeten
1 like