Een pad naar de as van een schets gebieden

Hallo

Ik probeer een tekening te maken naar de as van een onderdeel, zoals het bijgevoegde document, en omdat ik verschillende diktes heb, kan ik de functie "offset-entiteiten" niet gebruiken, dus ik teken het onderdeel opnieuw door oriëntatiepunten te maken om de middelpunten te vinden..... Vandaar mijn vraag, is er een functie die deze manipulatie uitvoert? het zou een enorme tijdsbesparing zijn, want ik heb natuurlijk niet alleen een brief te schrijven :-)

Vriendelijke groeten

Stéphane

rainure.jpg

Hallo

Waarom kunt u geen offset-entiteiten gebruiken.

Hier is een voorbeeld, maar misschien zijn uw vormen complexer. ???

5 likes

Goedenavond

Als u een deel wilt verschuiven en een ander deel niet wilt verschuiven Geselecteerd, zijn de segmenten verschoven en niet de tekenreeks

Segmenten uitbreiden

Hier is het resultaat

Bijgevoegd is het SW-bestand in de versie van 2017

Is dat wat je wilde?

Yannick

offset.sldprt
5 likes

Goedenavond @stephane5

Ik hoor graag van @Yannick (die ik groet)  ;-)

Daarom heb ik een   R  getekend, want als het geen segment is, dan overlappen de lijnen elkaar.

Aan de andere kant, afhankelijk van de complexiteit van de letter, moet je misschien twee verschillende verschuivingen maken, vooral  voor de R, de Y, enz...

Vriendelijke groeten

1 like

bedankt voor je antwoorden, het probleem dat ik heb met de offset-functie is dat ik in de curve van de "D" om op de as te blijven niet dezelfde offset-waarde heb om in te voeren tussen het begin, het midden en het einde, dat is waar ik mijn probleem heb

Nou ja, voor letters zoals D

Je doet 2 inter exter shifts

en je optimaliseert tussen de twee

Dat wil zeggen dat je een andere eigenschap creëert

@+

Hallo Stephane_5

Ik begrijp je PB ef inderdaad beter, aangezien de offset-functie in feite alleen werkt vanaf één rand (en niet de gemiddelde afstand van de twee, dus je kunt de offset-functie niet gebruiken.

Dus welke oplossing???
Ik ga erover nadenken en kijken of mijn magere neuronen een oplossing willen bedenken zonder te TROEVEN

Vriendelijke groeten

1 like

"Ik optimaliseer", d.w.z. ik teken de route opnieuw? In feite is dat wat ik deed in de bijlage van mijn eerste bericht, ik dacht dat er een magische functie was die alles zelf deed lol. 

Ik heb een oplossing gevonden voor je probleem

Het is aan jou om je letters te nemen om een volume te creëren met een strook van 45°

en neem via een gespreid plan de hogere orde over via het omzetten van de entiteiten

Zie bijgevoegde afbeelding

@+ ;-)

decalage_desquisse_lettrage.sldprt
3 likes

het ziet er geweldig uit deze GT22, bedankt, ik zal het meteen testen.

@ stephane_5

Naar mijn mening is dit de enige oplossing, vooral als de inter en exter schetsen

zijn niet proportioneel

@+ ;-)

2 likes

Hallo, wat heeft het voor zin om in het middelpunt te staan? Gereedschap voor bewerkingscentra? Als dit het geval was en je wilde dezelfde uiteindelijke vorm vinden, dan zou je een Z dieper op de curve nodig hebben en evenredig met de positie om de lijn te verbreden (in het geval van een 45° wick gravure)

Vriendelijke groeten

1 like

Welkom @FUZ3D

Inderdaad goede vraag wat is het punt. Aan de andere kant , om rechte hoeken te maken met een lont van 45°, moet je me uitleggen hoe je dat moet doen.

@GT22 bravo ! Je hebt geluk (en intelligent is het gebleken) dat we zien dat je het oppervlak beheerst omdat het je laat wennen aan etherische voorstellingen in de ruimte

Vriendelijke groeten

1 like

zoals  @FUZ3D en @Zozo

Ik begrijp het nut  van deze as niet, maar waarom niet

De auteur van de vraag zal ons het waarom en het hoe vertellen

@ + ;-)

1 like

Allereerst bedankt allemaal voor jullie antwoord en na een paar tests lost de GT22-oplossing mijn probleem op, ik heb alleen een paar kleine problemen met de verbindingen tussen sommige rechteruiteinden, maar het is helemaal niets om achteraf te corrigeren in vergelijking met de tijd die met deze oplossing wordt bespaard.

Dan is het doel van het hebben van deze astracering dat ik in het reclamebord werk en dit aspad stelt me in staat om een dubbele offset te maken om een groef te creëren die LED's ontvangt voor achtergrondverlichting, ik plaats het eindresultaat 

rainure_et_diode.jpg
3 likes

@stephane

Bedankt voor de verhelderende  uitleg ;-)  ;-)

Cdlt

2 likes

Ah ba hier is alles duidelijk^^

2 likes